جلایی پور: ایده نابودی اسرائیل، صرفاً یک حرکت تبلیغاتی است!/ برجام با اذن و نظارت رهبری انجام شد!


جلایی پور: ایده نابودی اسرائیل، صرفاً یک حرکت تبلیغاتی است!/ برجام با اذن و نظارت رهبری انجام شد!

طیف اصلاح طلب به اصالت دستاورد هیچ اعتقادی ندارد، این طیف معتقد است که هر توافقی بهتر از عدم توافق است؛ حتی توافق موشکی!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** جلایی پور: ایده نابودی اسرائیل، صرفاً یک حرکت تبلیغاتی است!

«حمیدرضا جلایی پور» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «رویکرد تبلیغاتی محو کشورها...ما را به اینجا رسانده است...اگر سیاست خارجی دوره خاتمی ادامه پیدا می‌کرد، ما به اینجا نمی‌رسیدیم».

جلایی پور در ادامه گفت: «سیاست خارجی آمریکاستیز، سیاست خارجی منتخبان مردم نبود».

وی افزود: «برای عبور از بحران، راه‌حل مسئله تأسی به دیپلماسی مبتنی بر منافع ملی از طریق مذاکره است».

این فعال اصلاح طلب، با کنایه مدعی شده است که وضع فعلی کشور نتیجه رویکرد محو دیگر کشورها از سوی مقامات کشورمان است. این ادعا در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران هیچگاه خواستار نابودی هیچ کشور دیگری نبوده‌اند. تنها موردی که درباره «نابودی» و «محو» صحبت شده است، درباره رژیم کودک کش و اشغالگر اسرائیل است.

با این حساب، جلایی پور رژیم اشغالگر قدس را یک کشور نامیده و محو رژیم غاصب و کوک کش اسرائیل را ایده‌ای صرفاً تبلیغاتی نامیده است!

این فعال اصلاح طلب، مدعی شده است که اگر سیاست خارجی دوره خاتمی ادامه پیدا می‌کرد، به اینجا نمی‌رسیدیم. این ادعا در حالی است که در دوره خاتمی علیرغم ژست «گفت و گوی تمدن‌ها» در سیاست خارجی، آمریکا ایران را محور شرارت خواند. در همان دوره علیرغم امضای توافق سعدآباد با تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه، آلمان) در نهایت هیچ دستاوردی عاید ایران نشد.

برخلاف ادعای این فعال اصلاح طلب، وضع فعلی کشور نتیجه برجام و در اصل نتیجه اعتماد به آمریکاست. وضع فعلی کشور نتیجه «تضمین دانستنِ امضای کِری است».

جلایی پور، مذاکره را راه حل رفع مشکلات کشور نامیده است. این در حالی است که تجربه عبرت آموز برجام پیش روی همگان قرار دارد. توافقی که ضمن بتن ریزی در صنعت هسته‌ای، سفره مردم را کوچک کرد.

طیف اصلاح طلب به اصالت دستاورد هیچ اعتقادی ندارد، این طیف معتقد است که هر توافقی بهتر از عدم توافق است؛ حتی توافق موشکی!

** اروپایی‌ها در جنگ تحمیلی با ایران تعامل و همکاری داشتند

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «مهدی ذاکریان» نوشت: «از همان ابتدای انقلاب، موضوعاتی مانند جنگ تحمیلی، موضوع‌های حقوق بشری، پناهندگان، کتاب آیات شیطانی، مسائل منطقه‌ای، مسائل هسته‌ای و مساله تروریسم، اروپایی‌ها با ایران تعامل، همکاری و گفت‌وگو داشتند».

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که اروپا در موضوع جنگ تحمیلی و کتاب آیات شیطانی با ایران تعامل و همکاری داشته است.

گویا از نگاه اصلاح طلبان، تجهیز صدام به سلاح شیمیایی در جنگ تحمیلی علیه کشورمان، همکاری و تعامل با ایران است!

و گویا حفاظت چندلایه از نویسنده هتاک کتاب آیات شیطانی و حمایت از او توسط اروپایی‌ها برای تکرار اقدامات ضداسلامی نیز مصداق تعامل و همکاری با ایران است!

و میزبانی فرانسه از گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین و همایش‌های گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب در پایتخت‌های اروپایی نیز حتماً نشانه همکاری و تعامل اروپا با ایران است!

ظریف در هفته‌های گذشته تاکید کرد که اروپا فقط حدود یک درصد تعهداتش را انجام داده است. این یعنی اروپا به ۹۹ درصد تعهداتش عمل نکرده است. با اینحال طیف اصلاح طلب به تعریف و تمجید از طرف اروپایی می‌پردازد.

** برجام با اذن و نظارت رهبری انجام شد!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «۴ سالگی برجام، چالش‌ها و دستاوردها» نوشت: «همگان می‌دانند ورود به برجام و توافق هسته‌ای از ابتدا با اذن و نظارت مقام معظم رهبری صورت گرفته است. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تا جایی که توان داشت سعی کرد تا اهداف نظام را مد نظر داشته باشد. از این جهت که تیم مذاکره‌کننده توانست برجام را به امضا برساند، و این دستاوردی حداکثری بوده است که توانستند ایران را از بند ۷ منشور بیرون آورند».

اصلاح طلبان مهارت خاصی در شانه خالی کردن از مسئولیت اقدامات خود و انداختن تقصیرها به گردن دیگران دارند.

رهبر معظم انقلاب -۲۹ مهر ۹۴- در نامه‌ای حکیمانه و دوراندیشانه خطاب به روحانی مبنی بر تأیید مشروط برجام، الزامات ۹ گانه ای را در اجرای برجام اعلام کردند.

در بخشی از نامه مذکور تصریح شده است: «از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریمهای ظالمانهٔ اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرائی شدن آن در برجام به بعد از اقدامهای ایران موکول گردیده، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلّف طرفهای مقابل، تدارک شود، که از جملهٔ آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتّحادیهٔ اروپا مبنی بر لغو تحریمها است. در اعلام اتّحادیهٔ اروپا و رئیس‌جمهور آمریکا، باید تصریح شود که این تحریمها بکلّی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریمها باقی خواهد ماند، به‌منزلهٔ نقض برجام است».

متاسفانه دولت آقای روحانی و تیم مذاکره کننده به ریاست ظریف هیچ اقدامی درخصوص اخذ تضمین کتبی از طرف مقابل انجام نداد. بر همین اساس دولت در اقدامی تأمل برانگیز به صورت پیش دستانه تمامی تعهدات خود را به صورت یکطرفه و با عجله و در مدت زمانی حدود ۲ ماه انجام داد!

روحانی - شهریور ۹۳- در چهارمین نشست خبری خود گفت: «دولت و رئیس‌جمهور مسئول مذاکرات است و امروز هم گفتم که من مسئولیت تمام کارها را برعهده می‌گیرم».

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز آذر ۹۲ گفته بود: «رهبری چارچوب کلی را تعیین می‌کنند و مسئولیت مذاکره با من است، ایشان صحبت کردند و بزرگواری‌شان نسبت به من را مطرح کردند، من نیز قدردان این بزرگواری هستم... ما باید خرج نظام و رهبری شویم نه اینکه رهبری خرج ما و نظام شود».

برخلاف ادعای حامان برجام مبنی بر اینکه دولت فقط مجری برجام بوده است، ۲۸ شرط از سوی رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی برای اجرای برجام به دولت ابلاغ شد. اما متاسفانه دولت در اجرای این ۲۸ شرط دچار قصور و تقصیرهای فراوان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا