چه اهدافی را باید در مسابقه کتابخوانی رعایت کرد؟


چه اهدافی را باید در مسابقه کتابخوانی رعایت کرد؟

مسابقات کتابخوانی مزایا و معایبی دارد که بهتر است با رفع ایرادها به افزایش سرانه مطالعه کمک کنیم.

چه اهدافی را باید در مسابقه کتابخوانی رعایت کرد؟سید علی کاشفی خوانساری نویسنده کودک و نوجوان در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر برگزاری مسابقات کتاب خوانی بر علاقه مند کردن افراد به مطالعه گفت: این کار علاوه بر تاثیر در افزایش سرانه مطالعه افراد می تواند مشکلاتی نیز داشته باشد. مثلا اگر مطالعه کتاب برای شرکت در مسابقات کتاب خوانی بر عهده خود افراد نباشد و کتاب های اجباری بر آنان تحمیل شود تاثیر بسیار منفی بر مخاطب می گذارد اما اگر افراد برای مطالعه، حق انتخاب نوع کتاب را به صورت مداوم و مستمر داشته باشند کمک بسیار ارزشمندی به افزایش سرانه مطالعه در کشور می کند.

این نویسنده با اشاره به محتوای کتاب ها برای مطالعه افراد در مسابقات کتاب خوانی اظهار داشت: از نظر من خوانندگان باید به انتخاب نوع و محتوای کتاب اقدام کنند. اما اگر ما مجبور باشیم کتابی را معرفی کنیم باید سراغ کتاب های برگزیده جشنواره های معتبر و فهرست کتاب های مناسب برویم تا مطمئن باشیم آن کتاب ها از ارزش های ادبی و هنری زیادی برخوردار هستند.

کاشفی خوانساری در پایان گفت: اگر افراد به بهانه بردن جوایز نقدی در مسابقات کتاب خوانی شرکت کنند به محض تمام شدن آن مسابقه دیگر علاقه ای به خواندن کتاب نشان نمی دهند و این کار خوشایند نیست و موجب کاهش سرانه مطالعه و ضربه زدن به صنعت نشر می شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت