115 پرونده در دادسرای زنجان منتظر اعلام نظر کمیسیون‌های پزشکی است


115 پرونده در دادسرای زنجان منتظر اعلام نظر کمیسیون‌های پزشکی است

زنجان - ایرنا - از 140 پرونده مطرح شده با موضوع قصور پزشکی در دادسرای زنجان، 115 پرونده منتظر اعلام نظر کمیسیون‌های پزشکی این مرجع است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان روز سه‌شنبه در نشست صمیمی با رئیس سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکان استان زنجان اظهار داشت: متاسفانه میانگین زمان رسیدگی به این پرونده‌ها در کمیسیون‌های نظام پزشکی نزدیک به ۱۱ ماه است که به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

حجت‌الاسلام محسن کرمی طولانی بودن مدت رسیدگی به پرونده‌ها را در نوع خود، یک فاجعه خواند و افزود: سازمان نظام پزشکی باید با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم و البته کار جهادی علاوه بر کاهش مدت رسیدگی برای کاهش شمار پرونده‌های موجود نیز تلاش کند.

کرمی با تاکید بر لزوم افزایش احساس امنیت درمان در جامعه، خاطرنشان کرد: صحت و امنیت، ۲ نعمتی است که تا وقتی آن‌ها را داریم، قدردان نیستیم و جامعه پزشکان با زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی، حافظان امنیت سلامتی هستند.

دادستان زنجان گفت: سازمان نظام پزشکی، نقش مهمی در صیانت از سلامتِ موضوع درمان در جامعه دارد و باید به این نکته توجه داشت که احساس امنیت، مهم‌تر از خود امنیت است.

وی اظهار داشت: اهمیت احساس امنیت بر مجموعه نظام پزشکی نیز صادق بوده و عملکرد این سازمان باید به‌گونه‌ای باشد که در سطح جامعه و بخصوص در بین بیماران و مراجعان به سازمان، احساس شود که رسیدگی سریع و عادلانه در تظلم‌خواهی وجود دارد.

کرمی افزود: نوع دغدغه مراجعان به نظام پزشکی نیز مانند دستگاه قضایی، متفاوت بوده و ارباب رجوع برای دادخواهی در هیات بدوی یا تجدید نظر و شورای حل اختلاف نظام پزشکی حاضر می‌شوند.

وی تاکید کرد: باید با دقت و جدیت در بررسی و کاهش زمان رسیدگی در پرونده‌های مربوط به قصور پزشکی، احساس آرامش و عدالت را به مراجعان منتقل کنیم.

دادستان زنجان با تاکید بر نظارت بر موضوع درمان، گفت: نظام پزشکی استان باید با ایجاد اهرم رسمی بازرسی در مجموعه خود نظارت کافی بر درمان در جامعه داشته و فقط به شکایت‌ها و گزارش‌های شفاهی یا کتبی مراجعان بسنده نکند.

وی تصریح کرد: بی‌تردید رعایت شان و منزلت طبابت را لازم می‌دانیم ولی رسیدگی به تخلفات احتمالی پزشکان معدود نیز ضروری است تا علاوه بر افزایش احساس امنیتِ درمان، موجب ارتقای جایگاه پزشکان نیز شود.

کرمی با اشاره به بخشی از مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده از سوی مراجعان در مقام مدعی‌العموم، خاطرنشان کرد: وضعیت نوبت‌دهی در مطب برخی پزشکان، انتظارهای طولانی و اتلاف وقت در مراکز پزشکی و مطب‌ها، تمرکز و تراکم اکثر مراکز پزشکی و مطب‌ها در مرکز شهر، عدم پراکندگی مناسب مراکز درمانی و مطب‌ها، مشکلات تردد و ترافیک داخل شهر، نبود پارکینگ و استقرار نامناسب تابلوهای تبلیغاتی از مهم‌ترین شکایت‌های مردم است.

وی با بیان اینکه رفع این مشکلات نیازمند بازبینی در مبلمان شهری است، گفت: باید برای مناسب‌سازی مطب‌ها جهت تسهیل در رفت و آمد بیماران به‌خصوص مراجعان ارتوپد، راهکارهایی از جمله تامین آسانسور اندیشیده شود.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟