فرماندار رودسر: رودخانه‌ها قبل از شروع فصل بارندگی، لایروبی شوند


فرماندار رودسر: رودخانه‌ها قبل از شروع فصل بارندگی، لایروبی شوند

رشت - ایرنا - فرماندار رودسر بر لزوم لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های این شهرستان تا قبل از شروع فصل بارندگی تأکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا حسین اسمعیل پور در نشست ستاد ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه های رودسر با تاکید بر اعمال راه های قانونی ساماندهی رودخانه ها اظهارداشت: اگر اقداماتی اساسی برای ساماندهی رودخانه ها در شهرستان انجام نگیرد، با چالش اساسی مواجه خواهیم بود.
وی از همه دستگاه های ذیربط خواست تا نسبت به لایروبی و ساماندهی رودخانه ها بر اساس شیوه نامه تدوین شده در حوزه مدیریت رودخانه ها تا قبل از شروع فصل بارندگی اقدام کنند.
فرماندار شهرستان رودسر با تاکید بر ساماندهی و لایروبی رودخانه های موجود در حوزه شهری خاطر نشان کرد: شهرداران موظفند رودخانه های موجود در حوزه شهری را با نظارت آب منطقه ای، محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت ساماندهی و لایروبی کنند.

شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در ۷۵ شرق مرکز استان گیلان واقع شده و با یک هزار و ۹۸۹ کیلومتر مربع مساحت، سومین شهرستان استان از نظر وسعت است.

جاری شدن سیلاب در مهرماه سال گذشته در رودسر، افزون بر ۳۰ میلیارد تومان خسارت به این شهرستان وارد کرد؛ این خسارت‌ها شامل تخریب و آسیب دیدگی پل، آسیب دیدگی جاده، رانش زمین، خسارت به تأسیسات برق، گاز، برق، خط انتقال آب روستایی شامل دیوار حائل مخزن آب، خسارت به راهداری، فاضلاب شهری، تخریب یک واحد مسکونی در حاشیه رودخانه، تخریب رویه جاده شنی به طول ۲۷ کیلومتر، جاده آسفالت به طول ۱۸۵ کیلومتر، تخریب دیواره حفاظتی یک هزار و ۸۵۰ متر، پل به طول ۸۶ دستگاه، تخریب لوله گذاری ۱۷ مورد و رانش محورهای روستایی حدود یک کیلومتر بوده است.
همچنین آبگرفتگی ۳۰۰ و احد مسکونی و یکصد واحد تجاری شهری و روستایی، تخریب دیواره حفاظتی به طول ۸۰۰ متر، آب روی بتنی به طول یکصد متر، تخریب معابر اعم از آسفالت و شنی به طول دو کیلومتر از دیگر خسارت‌های این سیل بوده است.

نیمه اول خردادماه امسال نیز فرماندار رودسر در نشست ستاد ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌های این شهرستان، از این موضوع که شرکت‌های بهره بردار حاشیه رودخانه پلرود را مورد تخریب قرار می دهند، انتقاد کرده و گفته بود که تاوان این خرابی ها را دولت می پردازد و این مسئله قابل پذیرش نیست. اینجا را ببینید

۷۲۹۵/‏۲۰۰۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس