نکات و روش های افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان


نکات و روش های افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان اعتماد به نفس : والدین نوجوان نمونه بارزی ازعقل و صبر هستند. اگر شما یک نوجوان در منزل داشته باشید، وقت آن است که کمی سختگیری های خود را در مورد رعایت انضباط کم کنید و به یک دوست، همراه و راهنما تبدیل شوید. اگر […] نوشته نکات و روش های افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان اولین بار در مجله اینترنتی حرف...

نکات و روش های افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

اعتماد به نفس : والدین نوجوان نمونه بارزی ازعقل و صبر هستند. اگر شما یک نوجوان در منزل داشته باشید، وقت آن است که کمی سختگیری های خود را در مورد رعایت انضباط کم کنید و به یک دوست، همراه و راهنما تبدیل شوید. اگر شما مایلید اعتماد به نفس در نوجوانان تان را افزایش دهید، بدون اینکه او را به راهی اشتباه بکشانید، به جلو بروید و این پست مطالعه کنید!

نکات و روش های افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

چهار نکته ساده برای آموزش اعتماد به نفس در نوجوانان

روش های ذکر شده در زیر را امتحان کنید، چون به شما در آموزش اعتماد به نفس در نوجوانان کمک خواهد کرد:

۱- نصیحت ها و پندهایی که به نوجوانتان می دهید را تمرین کنید:

نوجوان شما به طور خودکار رفتار شما را تقلید خواهد کرد. او سعی می کند دقیقا همان کاری را که شما انجام می دهید، انجام دهد. بنابراین، قبل از اینکه از او انتظار داشته باشید که از یک دستورالعمل پیروی کند، یاد بگیریدکه مدل الگوی او باشید.

همه شرایط را با چشم انداز مثبت در نظربگیرید. هنگامی که شما حتی در مواجهه شدن با مشکلات آرام می مانید، به نوجوان خود آموزش می دهید تا عاقلانه پاسخ دهد، احساسات خود را کنترل کند و در شرایط مشابه واکنش های بدون تعمق و تفکرانجام ندهد. به نوجوان خود نشان دهیدکه در حین روبرو شدن با سخت ترین شرایط، اعتماد به نفس خواهید داشت و اینکه دوست دارید با چالش های جدید مواجه شوید.

زمانی که او می داند که تنها اعتماد به نفس می تواند به او کمک کند تا بر موانع غلبه کند، یاد می گیرد که بهتر با موانع روبرو شود. موفقیت و شکست خود را به نوجوان خود نشان دهید. این کار به او کمک خواهد کرد تا محدودیت هایش را بشناسد و متوجه شود که او در همه چیز کامل نیست. مورد تاکید قرار دادن این واقعیت که او در بسیاری موارد دیگر خوب است و باید به طور مداوم تلاش کند تا بر ضعفش غلبه کند، به نوجوان شما کمک می کند تا اهمیت اعتماد به نفس در نوجوانان را درک کند.

نکات و روش های افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

فعالیت هایی برای بهبود اعتماد به نفس در نوجوانان

۲- تمرکز کردن بر ارزش ها را به نوجوان خود آموزش دهید:

متمرکز شدن بر روی ارزش ها را به نوجوان خود آموزش دهید، چون این کار در موفقیت هایش بسیار تاثیرگذار خواهد بود. از او بخواهید لیستی از تمامی ارزش هایی که فکر می کند مهم است و باید دنبال کند، تهیه کند.

برخی از ارزش هایی که ممکن است نوجوان به آن بپردازد عبارتند از:

یک دوست وفادار بودن
مراقبت و توجهبه اعمال خود
توجه به عملکرد تحصیلی
و غیره

از نوجوان خود بخواهید که این ارزش ها را در رفتار روزمره خود بپروراند. همان طور که او می آموزد زندگی را بر اساس این اصول هدایت کند، همچنین یاد می گیرد که خودآگاهی و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به فعالیت هایش داشته باشد.

نکات و روش های افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

نکاتی برای افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

به نوجوان خود کمک کنید تا با استرس خود مقابله کند:

استرس می تواند اعتماد به نفس در نوجوانان شما را پایین بیاورد و احساس کمی و بی ارزش کند. به نوجوان خود کمک کنید تا بر روی اینکه چگونه می تواند به طور موثر با استرس مبارزه کند و درآینده از آن اجتناب کند، تمرکز کند. همانطور که نوجوان شما یاد می گیرد تا علت و نشانه های استرسش را تشخیص دهد، به تدریج خودآگاهی اش بیشترخواهد شد.

گاهی اوقات نوجوانتان ممکن است به کمک شما نیاز داشته باشد تا بر استرس خودش غلبه کند.

به او کمک کنید تا یاد بگیرد وقتی که از استرس رنج می برد، با کسی یا در مکانی که حضور دارد، چگونه رفتارکند. شما همچنین می توانید با بحث درباره اتفاقاتی که به شرایط خاصی منجر می شود، علت استرس او را تشخیص دهید. هنگامی که نوجوان شما این نشانه ها را تشخیص می دهد، اعتماد به نفسش به او کمک می کند تا از استرس خود جلوگیری کند و با آن مبارزه کند.

به نوجوانتان برچسب نزنید:

به عنوان پدر و مادر، شما ممکن است اغلب به استفاده از برچسب های خاصی که احساس می کنید بهترین توصیف نوجوانتان است، پایان دهید. خودآگاهی را در نوجوانتان با اجتناب از دادن صفت در او، بوجود آورید. انجام این کار پتانسیل او را محدود می کند. اگر نوجوان شما به تصوراتی که شما یا دیگران از او دارید، باور پیدا کند، ممکن است از کارکردن بر روی ویژگی های شخصیتی دست بکشد.

به عنوان مثال، شما ممکن است درجلوی دیگران او را خجالتی بنامید. اگر نوجوان شما الان خجالتی است، او همان جور خودش را مطابقت می دهد و حتی ممکن است سعی درشکستن این یخ نکند.

نوجوانتان را همان گونه که هست، دوست داشته باشید و به او کمک کنید تا مسیرش را پیدا کند.

هنگامی که به طور منظم با نوجوان ارتباط برقرار می کنید و به او کمک می کنید تا خود را پیدا کند، به یک بزرگسال شاد و سالم تبدیل خواهد شد. به او کمک کنیدتا نقاط قوت خود را تقویت کند و نقاط ضعفش را به راحتی و داورانه اصلاح کند تا بتواند توانایی اش را بهینه سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل