راهکارهای اجتماعی برگرفته از قرآن در جامعه مغفول مانده است


راهکارهای اجتماعی برگرفته از قرآن در جامعه مغفول مانده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمسک جستن به قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، انسان را از آسیب‌های اجتماعی بازمی‌دارد، گفت: در حال حاضر راهکارهای اجتماعی برگرفته از قرآن در جامعه مغفول مانده است.

راهکارهای اجتماعی برگرفته از قرآن در جامعه مغفول مانده استبه گزارش ایکنا از زنجان، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش، 25 تیرماه در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی که در سالن غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، ضمن تقدیر از مسئولان و عوامل اجرایی این رقابت‌ها اظهار کرد: از تمام کسانی که با اعتقاد و جدیت ترویج فرهنگ و نمادهای قرآنی را دنبال می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه قدم گذاشتن در مسیر قرآن نیازمند توفیق الهی است، بیان کرد: از دانش‌آموزان می‌خواهم با چنگ و دندان از آموزه‌های قرآن کریم و منابع اسلامی حراست و حفاظت کنند و ابرای اینکه از مسیر قرآن خارج نشوند، در این راه استمرار ورزند.

شکوهی دانش‌آموزان را مغز اصلی و نرم‌افزار این حوزه خواند و گفت: باید در قرآن و منابع اسلامی مثل نهج‌البلاغه و صحیفیه سجادیه عمیق شوند. چنگ زدن به قرآن و منابع اسلامی اصیل شما را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد.

این مسئول ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و فردی در گرو عمل به قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است و هر چقدر هم در بحث‌های روان‌شناسی کار کنیم باز هم کاستی‌هایی مشاهده می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: قرآن کریم، برای همه پدیده‌های اجتماعی برنامه و راهکار دارد که ما از آن غفلت کرده‌ایم. باید در حوزه پژوهشی فعالیت خود را افزایش دهیم و در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.

وی نقش دانش‌آموزان در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانشت و گفت: باید ابعاد پنهان مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را با پژوهش بشناسیم و به آن عمل کنیم.

جعفر گنج‌خانلو، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این آیین یادآور شد: این مسابقات در حالی در زنجان رقم خورد که انسان امروزی بیش از پیش به هدایت و برنامه‌های قرآن نیازمند است.

این مسئول افزود: حضور 7.5 میلیون دانش‌آموز در مراحل مختلف مسابقات در ۱۴ رشته، بیانگر ایمان فرزندان این مرز و بوم به دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن بوده و حضور شما نسل چهارم انقلاب در مسیر و فعالیت‌های قرآنی نویدبخش و امیدآفرین است.

قائم مقام ستاد اجرایی مسابقات ادامه داد: از آغازین روزها اهتمام ستاد در استان زنجان این بود که میزبان شایسته‌ای برای شرکت‌کنندگان در مسابقات باشیم و در این راستا امام جمعه و استاندار زنجان حمایت‌های شایسته‌ای انجام دادند.

وی با اشاره حضور ۴۷۱ دانش‌آموز پسر قرآنی در مسابقات ادامه داد: این دانش‌آموزان در رشته تفسیرقرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز به رقابت پرداختند و داشته‌های خود را به ۱۶داور و 8 ناظر مسابقات ارائه کردند.

قائم مقام ستاد اجرایی مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در زنجان گفت: ویژگی بارز استان زنجان در این دوره کاربست و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کتبی مسابقات بود.

وی ضمن تشکر از زحمات عوامل اجرایی در کمیته‌های ده‌گانه اجرایی مسابقات افزود: بعد از ۱۸ سال خداوند متعال توفیق میزبانی مسلبقات قرآنی را نصیب ما کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...