24 هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان هستند


24 هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر، بیش از 24 هزار یتیم نیازمند سرپرستی، تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند.

24 هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان هستند

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در حال حاضر، بیش از 24 هزار یتیم نیازمند سرپرستی، تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به نیازمندی‌های ایتام و فرزندان محسنین امیدواریم که با حمایت بیش از پیش حامیان، بسیاری از مشکلات معیشتی، تحصیلی، درمانی و دیگر نیازهای ضروری زندگی آن‌ها رفع شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بیان کرد: خیران می‌توانند با حمایت از یک یا چند کودک یتیم میزان مبلغ تعهدی خود را به‌صورت ماهانه به حساب این ایتام واریز کنند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد، یک حامی به تنهایی جوابگوی نیازهای یتیم و یا فرزند محسنین نیست، افزود: با توجه به نیازهای اساسی معیشتی، تحصیلی، درمانی و مسکن، ضروری است که چند نفر حمایت یک یتیم و یا فرزند محسنین را به عهده بگیرند.

عبادی با اشاره به اینکه یافتن حامی برای ایتام از جمله برنامه‌های مهم این نهاد در طول سال به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: سال گذشته چهار میلیارد و 700 میلیون تومان توسط خیران سیستان و بلوچستان و خارج از استان برای اطعام ایتام اختصاص یافت که جهت برپایی سفره‌های افطاری در ماه مبارک رمضان، توزیع غذای گرم و سبد کالا بین مددجویان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان عنوان کرد: اکرام ایتام و توجه به فقرا و نیازمندان یکی از سنت‌های حسنه در دین اسلام و سیره اهل بیت‌(ع) محسوب می‌شود، به‌طوری که پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه معصومین‌(ع) همواره در رسیدگی به وضعیت معیشتی ایتام و نیازمندان پیشگام بوده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت