128 هزار پرونده در شعب دادگستری کرمان مورد رسیدگی قرار گرفت


128 هزار پرونده در شعب دادگستری کرمان مورد رسیدگی قرار گرفت

کرمان - ایرنا - به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان کرمان با تلاش بی وقفه قضات و کارمندان اداری طی سه ماهه ابتدای سال جاری 128 هزار و 452 فقره پرونده در شعب دادگستری این استان مورد رسیدگی قرار گرفته و شاهد رشد 2.7 درصدی خروجی پرونده ها هستیم.

به گزارش ایرنا، مهدی بخشی روز سه شنبه در نشست مشترک روسا و دادستان های سراسر استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در یک مقطع حساس و ویژه ای قرار گرفته است افزود: برنامه تحول در قوه قضائیه در راستای ارتقاء عملکرد قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفته است.
وی از رشد ۱۷.۸ درصدی امتیازات دادگستری کرمان در بخش اداری و قضایی خبر داد و گفت: شاهد کاهش ۴۳ درصدی پرونده های مسن در دادگستری استان هستیم.
وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون قضات در استان کرمان چهار هزار و ۷۸۰ مورد از ابزارهای جایگزین حبس استفاده کرده و همچنین در مجموع هزار و ۲۷۲ مرتبه از مجازات های جایگزین حبس استفاده شده است.
شرق استان کرمان پیشگام در صلح و سازش
بخشی در رابطه با عملکرد شوراهای حل اختلاف استان کرمان نیز گفت: شهرهای ریگان، نرماشیر، فهرج، فاریاب و ساردوئیه به ترتیب با ۹۵ درصد ،۹۴ درصد ،۸۹ درصد ،۸۷ درصد و ۸۰ درصد بیشترین میزان صلح و سازش را در پرونده های قابل مصالحه به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ هزار و ۳۸۵ فقره پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته که به طور متوسط ۳۸ درصد پرونده ها در استان کرمان با صلح و سازش مختومه شده است.
این مقام قضایی خاطرنشان ساخت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در شعب دادگاه های تجدید نظر استان کرمان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۱۱۳ روز به ۸۲ روز کاهش یافته است.

۳۰۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است