طرح تحول قوه قضائیه به حوزه های قضایی کرمان ابلاغ شد


طرح تحول قوه قضائیه به حوزه های قضایی کرمان ابلاغ شد

کرمان - ایرنا - برنامه عملیاتی اجرای طرح تحول کلی قوه قضاییه در دادگستری کرمان با دستور ویژه رئیس کل دادگستری این استان با استفاده از ابزارهای قانونی موجود آغاز شد و هر ماهه با محوریت معاونت برنامه ریزی و توسعه قضایی مورد رصد قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، پس از ابلاغ طرح تحول کلی در قوه قضائیه از سوی ریاست محترم قوه قضائیه بلافاصله نشست مشترک روساء و دادستان های سراسر استان کرمان با حضور رئیس کل دادگستری و معاونین وی در کرمان برگزار و راجع به عملیاتی کردن بخش هایی از این سند که در حال حاضر قابلیت اجرایی دارد بحث و تبادل نظر شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در این نشست موضوع کاهش ورودی و مانده پرونده ها را یکی از مهمترین برنامه های سند تحول دانست و افزود: حجم فزاینده پرونده ها (ورودی-مانده)،ضعف در رسیدگی ها قضایی و وجود فساد و تخلفات اداری از جمله چالش هایی است که در این جلسه به بحث و تبادل گذاشته و از نظرات، دیدگاه ها و راه کارهای مسئولان قضائی استان استفاده شد.
وی ادامه داد: به منظور افزایش سرمایه های اجتماعی، رضایتمندی عمومی و اعتماد مردم به قوه قضائیه تدابیری اندیشیده شد تا شاخص های تحولی مد نظر تحقق یابد.
نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان اعلام کرد: طرح هر مسجد یک هیات حل اختلاف در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها در سیستم قضایی به همت بسیج حقوقدانان و ائمه جماعات در کنار طرح هر مسجد یک حقوقدان برگزار خواهد شد.
رئیس شورای قضایی استان کرمان با تاکید بر حساسیت ویژه مدیران حوزه های قضایی این استان بر حفظ کرامت مراجعه کنندگان و برخورد مناسب به منظور افزایش رضایتمندی افزود: مدیران قضایی استان کرمان باید در چارچوب برنامه های تحولی به گونه ای عمل کنند که تغییرات در دستگاه قضایی برای مردم ملموس و محسوس باشد.
موحد با بیان اینکه کارهای گسترده ای در راستای تدوین برنامه تحولی قوه قضائیه انجام شده است افزود: در این برنامه تحولی آسیب ها، مشکلات و چالش های پیش روی قوه قضائیه در ۱۳ مورد اصلی و ۶ ابر چالش شناسایی شده که امیدواریم با اجرایی شدن این برنامه تحولی بسیاری از این مشکلات به حداقل برسد.
رئیس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: مسئولان قضایی می توانند با برنامه محوری و صرف کمترین هزینه گام های بزرگی در راستای ارتقای قوه قضائیه بردارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص ارزیابی عملکرد حوزه های قضایی در سه ماهه ابتدای سال جاری گفت: تمام حوزه های قضایی استان کرمان در هفت گروه مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت در دسته های مختلف دادگستری شهرستان های سیرجان، زرند، رودبار جنوب، راور و دادگاه عمومی شهرستان رابر و جازموریان و همچنین دادگاه تجدیدنظر و کیفری (یک) کرمان حائز رتبه اول در استان کرمان شدند.

۳۰۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟