کارشناسان قضایی در ارایه نظر خود هراسی نداشته باشند


کارشناسان قضایی در ارایه نظر خود هراسی نداشته باشند

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: کارشناسان معتمد دستگاه قضایی هستند و به همین خاطر در ارائه نظریات خود باید دقیق، فنی و به موقع عمل کرده و از هیچکس هراسی نداشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز دوشنبه در نشست مسئولان قضایی با هیات مدیره جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین گفت: دغدغه هایی از سوی همکاران قضایی نسبت به برخی کارشناسی ها و همچنین مسائلی از سوی کارشناسان رسمی دادگستری نسبت به برخی تصمیمات قضایی وجود دارد که امیدواریم با تداوم این نشست ها بتوانیم تمامی مشکلات این حوزه را که با تعامل و همفکری قابل حل است، برطرف نماییم و به نتایج مطلوبی در راستای اجرای قانون و تحقق عدالت دست یابیم.

وی در ادامه افزود: اگرچه نظرات کارشناسی برای دستگاه قضا الزام آور نیست اما منشا علم قاضی بوده و در تصمیمات همکاران قضایی بسیار تاثیر گذار است، به همین خاطر کارشناسان رسمی دادگستری در جهت تحقق عدالت نقشی بسیار حساس و اساسی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با بیان اینکه بیشترین پرونده های مسن دستگاه قضا به دلیل نظرات کارشناسی است، گفت: کارشناسان نقشی اساسی و مهم در جهت کاهش اطاله دادرسی که یکی از دغدغه های مهم قوه قضاییه است، دارند و باید با بررسی این موضوع به راهکاری موثر برای رفع تاخیر و جلوگیری از اطاله دارسی دست یافت.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در این حوزه هزینه های کارشناسی است که باید تدبیری برای رفع این مشکل کشوری اندیشیده شود زیرا در بسیاری از پرونده ها تناسبی میان موضوع پرونده و هزینه کارشناسی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ارجاعات کارشناسی قابل قبول نیست و امیدواریم با اخذ نظرات همکاران قضایی و کارشناسان به سازوکاری واحد در بحث ارجاعات دست یابیم.

رییس کل دادگستری قزوین تاکید کرد: نحوه ارجاع، هزینه ها و تکریم کارشناسان از دغدغه ها و اولویت های دستگاه قضایی در استان است که برای تمامی این موارد راه حل وجود دارد اما باید با برگزاری نشست های تخصصی و بیان مسائل و مشکلات، دغدغه ها را کاهش دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی خاطر نشان کرد: در حوزه کارشناسی از باب نظارت بر حقوق عمومی و پیشگیری از وقوع جرم ورود پیدا خواهیم کرد تا با نگاه پیشگیرانه بتوانیم مسائل را حل و فصل نماییم.

۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403