تلاش دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان مستعد کشورهای همسایه


تلاش دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان مستعد کشورهای همسایه

خاقانی نژاد با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که از دانشجویان مستعد کشورهای همسایه را جذب کنیم، گفت: تعامل های بین المللی بین دانشگاه شیراز و دانشگاه های دنیا آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدصابر خاقانی نژاد»، امروز (سه شنبه 25 تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه تعامل های بین المللی بین دانشگاه شیراز و دانشگاه های دنیا آغاز شده است، گفت: زمینه ایجاد شده که ارتباط با دانشگاه سوئیس داشته باشیم.

مدیر مرکز همکاری های بین المللی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز در اتحادیه جامع برتر کشور که با عنوان «تفتاش» نام گذاری شده است، اظهارداشت: این گروه شامل دانشگاه های تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز است.

وی با اشاره به اینکه گروه «تفتاش» برای همکاری های بین المللی ایجاد شده است، افزود: دوره های زبان آموزی برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه ها شکل گرفته و آنان دوره های آموزش زبان فارسی را در این دانشگاه ها، آموزش ببینند.

خاقانی نژاد با تاکید بر اینکه مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه شیراز فعال شده است که در دوره های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آموزش می بینند، تاکید کرد: رشد خوبی در چندماه گذشته در خصوص زبان آموزان ایجاد شده است که دانشجویان از کشورهای ایتالیا، ژاپن، چین، فرانسه، کره جنوبی، لائوس و جمهوری چک در دوره های آموزشی زبان فارسی، شرکت کرده اند.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که اکنون در پیچیده ترین شرایط حساس ترین زمان تاریخی قرار داریم، تاکید کرد: برخی اوقات تلاش های چندماهه به خاطر مسائل سیاسی از بین می رود.

وی با اشاره به اینکه اداره کنسولی این دانشگاه به شکل استانی تمام کارهای دانشجویان خارجی در دانشگاه های مختلف را اعم از دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد انجام می دهد، اضافه کرد: 118 نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه شیراز مشغول به فعالیت هستند که عمده آنها از کشورهای عراق، افغانستان، لبنان و یمن برای گرفتن مدرک دانشگاهی به این دانشگاه مراجعه کرده اما تعداد دانشجویان در دوره های آموزش زبان فارسی بیشتر است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دانشجویان خارجی بیشتر در رشته های شیمی، مهندسی نفت، زبان و ادبیات عربی و زبان و ادبیات فارسی مشغول به تحصیل هستند، اظهارداشت: شیوه نامه تشویقی برای استادانی که فعالیت های علمی بین المللی بیشتری داشته باشند، ترسیم شده است.

وی از نصب تابلوهای راهنما به سه زبان مختلف در دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: ارتباطات جدیدی با دانشگاه های خارجی شکل خواهیم داد.

خاقانی نژاد با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که از دانشجویان مستعد کشورهای همسایه را جذب کنیم، اظهارداشت: دانشگاه های اروپایی مشتاق هستند، جذب مهمان داشته باشند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت