ظرفیت‌ خالی شهرها وارد چرخه نوآوری می‌شود


ظرفیت‌ خالی شهرها وارد چرخه نوآوری می‌شود

تهران- ایرنا - رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ماموریت مهم این معاونت را استفاده از ظرفیت‌های خالی شهرها برای توسعه فناوری دانست و گفت: برای اجرایی کردن این طرح، اقدام به تاسیس کارخانه‌های نوآوری کردیم.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری‌فر تصریح کرد: راه‌اندازی کارخانجات نوآوری یکی از ابداعات معاونت علمی و فناوری است که این کارخانجات به صورت بومی و با توجه به توانایی‌های استانی و منطقه‌ای ایجاد می‌شود.

وی افزود: زیست‌بوم نوآوری و فناوری نیاز به بسترسازی دارد، یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای این زیست‌بوم، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گفته قادری‌فر، شرکت‌های دانش‌بنیان پتانسیل بالایی برای کار و فعالیت اقتصادی دارند؛ اما برخی از آنها فضا و مکانی برای فعالیت ندارند، به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد کارخانه‌های نوآوری یک فضای مناسب در اختیار آنها می‌گذارد.

وی توضیح دادد: هدف از تغییر کاربری سوله‌ها و پهنه‌های صنعتی این است که هزینه دولت زیاد نشود و با کمک فضاهای موجود در شهرها بتوانیم به هدف خود برسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط