غول‌های نقل و انتقالات فوتبال اروپا


غول‌های نقل و انتقالات فوتبال اروپا

نقل و انتقالات تابستان 2019 هنوز زمان زیادی را تا پایان مهلت خود می‌بیند، اما با این وجود سه تیم برتر لالیگا جریان بزرگی را در نقل و انتقالات تابستانی تا همین مقطع به راه انداخته‌اند.

به گزارش مشرق، از اول انتظار می‌رفت که رئال مادرید بعد از ناکامی فصل گذشته، هزینه زیادی برای جبران آن فصل انجام دهد، اما دو تیم بارسلونا و اتلتیکو مادرید با خریدهایی که انجام دادند، فوتبال دنیا را شگفت‌زده کردند.

بیشتر بخوانید:

10 مربی پرهزینه جهان فوتبال

سه تیم برتر اسپانیا بیشترین پول را تا اینجا در نقل و انتقالات هزینه کرده‌اند و از این نظر بالاتر از تیم‌های ثروتمندی مثل منچسترسیتی، پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد قرار دارند؛ تیم‌هایی که همیشه با توجه به فعالیت‌های‌شان در بازار نقل و انتقالات جزو پرهزینه‌ترین‌ها هستند.
آبی‌واناری‌های بارسلونا ۱۲۰ میلیون یورو برای خرید آنتوان گریزمن از اتلتیکو مادرید هزینه کردند، اما شاید غافلگیرکننده‌ترین خرید در این تابستان را دیگو سیمئونه انجام داد تا جای خالی شماره هفت خود را با جذب ژوائو فلیکس جوان و با رقمی نجومی پر کند. غافلگیرکننده از این نظر که اتلتیکو معمولاً چنین ولخرجی‌هایی را در نقل و انتقالات انجام نمی‌دهد.
فلیکس با ۱۹ سال سن و در حالی که کمتر از یک فصل کامل در ترکیب اصلی بنفیکا به میدان رفته است، نظر روخی‌بلانکو را جلب کرد تا او را با رقم ۱۲۶ میلیون یورو بخرند و تبدیل کنند به چهارمین خرید گرانقیمت تاریخ فوتبال جهان!
خریدهای بارسلونا تا اینجا به بالای ۲۳۵ میلیون یورو رسیده و البته رئال مادرید با ۳۰۳ میلیون یورو هزینه در تابستان امسال در صدر تیم‌های پرهزینه قرار دارد. ضمن اینکه آن‌ها هنوز هم به دنبال خرید پل پوگبا از منچستریونایتد هستند. بعد از این دو تیم، اتلتیکو مادرید با ۲۰۷ میلیون یورو قرار دارد. رتبه چهارم در اختیار بوروسیا دورتموند است که ۱۲۷/۵ میلیون یورو تا اینجای تابستان هزینه کرده و رقیب شان بایرن‌مونیخ هم با ۱۱۸ میلیون یورو در رتبه پنجم قرار دارد. سویای اسپانیا ۱۱۱/۵ میلیون یورو خرید انجام داده تا نشان دهند آن‌ها امسال برای موفقیت برنامه مفصل دارند.
منبع: روزنامه خبر ورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود