سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: چون قیمت کف و سقف مشخص نیست تعزیرات هم کاری نمی‌تواند بکند و فقط امیدواریم که این مصاحبه‌های مکرر اتفاقی را رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری موج، سید یاسر رایگانی ، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بر اساس گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی شرکت تولیدی در تبریز با دریافت مواد پتروشیمی سهمیه‌ای با نرخ دولتی، آن را خارج از شبکه و با قیمت گران‌تر به فروش می‌رساند در حالی که هر گونه واگذاری مواد پتروشیمی باید از طریق بورس باشد تغییر محل آن به محلی غیر از نشانی کارخانه‌ای مندرج در پروانه بهره داری ممنوع است.

وی افزود: پس از دریافت اظهارات مدیر واحد و آشکار شدن حمل مواد اولیه خریداری شده به محلی غیر از محل اصلی، تخلف وی محرز و شرکت نامبرده به دلیل فروش خارج از شبکه مواد پتروشیمی به پرداخت ۳۵ میلیارد ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: این رای قطعی شد و در شعبه اجرای احکام اداره کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی در حال اجراست.

وی در پرونده‌ای دیگر به کشف محموله لوازم خانگی در خودروی اسکانیا در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: بعد از ورود نیروی انتظامی و ارجاع این پرونده به تعزیرات حکومتی اهواز، تخلف محرز شناخته شد.

رایگانی افزود: ۱۳۲ دستگاه ماشین لباسشویی و ۵۶ دستگاه ماکروفر، در این خودرو کشف شد که متهمان علاوه بر ضبط خودرو و همه کالای کشف شده به پرداخت ۱۳ میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی گفت: متهمان به این رای اعتراض کردند، اما این رای در شعبه تجدید نظر تایید شد.

رایگانی همچنین به جریمه ۹ و نیم میلیارد ریالی شرکت حمل و نقل بین المللی اشاره کرد و افزود: با شکایت گمرک مرز باشماق شهرستان مریوان علیه یک شرکت حمل و نقل بین المللی در مورد خارج نکردن ۴ دستگاه تانکر عراقی که از طریق شرکت مذکور وارد مرزهای کشور شده بود، شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات شهرستان مریوان، پرونده‌ای تشکیل داد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این شرکت بابت قاچاق خودرو و بهای مال از دست رفته به پرداخت ۲۸ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال معادل سه برابر مال از دست رفته محکوم شد و با اعتراض شرکت حمل و نقل بین المللی این پرونده در شعبه تجدید نظر بررسی و جریمه به مبلغ ۹ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال اصلاح شد.

رایگانی همچنین از تشکیل پرونده‌ای در تعزیرات استان تهران به سبب ثبت نکردن اطلاعات ۲ هزار و ۸۴۰ دستگاه گوشی تلفن همراه در سامانه مسافری گمرک و سامانه همتا خبر داد و گفت: در این ارتباط ۹ نفر دستگیر شدند و جریمه‌ای معادل ۱۱۲ میلیارد و ۶۴۳ میلیون ریال صادر شد.

*قیمت بلیت هواپیما در خطوط پرتقاضا رها شده است

سید یاسر رایگانی درباره اینکه چرا با وجود رسیدن قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران - مشهد به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ایام ولادت امام رضا (ع) تعزیرات ورود نمی‌کند؟ افزود: بارها این موضوع را اعلام کرده ایم و امروز هم با قیمت یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومانی بلیت هواپیمای تهران - مشهد مواجه بودیم.

وی گفت: با وجود درخواست‌های مکرر سازمان تعزیرات در خصوص سر وسامان دادن به قیمت بلیت‌ها، شاهدیم در برخی خطوط پر مسافر تا ۶ برابر قیمت دیگر روزها، بلیت به فروش می‌رسد.

رایگانی افزود: هرچه مصاحبه می‌کنیم و فریاد می‌زنیم راه به جایی نمی‌رسد و شرکت‌های هواپیمایی آزادسازی را با رهاسازی اشتباه گرفته اند و چندمین بار می‌گویم وضع قیمت بلیت هواپیما در برخی خطوط پرمصرف رها شده است و هیچ نظارتی نمی‌شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: چون قیمت کف و سقف مشخص نیست تعزیرات هم کاری نمی‌تواند بکند و فقط امیدواریم که این مصاحبه‌های مکرر اتفاقی را رقم بزند.

رایگانی افزود: این ظلم به مردم است و در شرایطی که قیمت بلیت هواپیما از تهران به مشهد حداکثر ۳۵۰ هزار تومان است چرا برخی روزها به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت قطار هم در همین مسیر به حدود ۴۵۰ هزار تومان رسید آیا ورود کرده اید؟ گفت: گزارشی داشتیم و معاون حقوقی شرکت راه آهن به سازمان تعزیرات دعوت شد و موضوع را بررسی کردیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: این مبالغ در واقع برای خدمات اضافه‌ای است که دفاتر گردشگری با عنوان هتل و خدمات ترانزیتی و گردشگری به این بلیت‌ها اضافه می‌کنند و شرکت راه آهن در این خصوص تخلفی مرتکب نشده است.

رایگانی گفت: اشکال در نحوه درج آگهی است که قرار شد شرکت‌ها ملزم شوند قیمت بلیت قطار و هزینه این خدمات اضافه را جداگانه درج کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بنا ندارید برای صرفه جویی هرچه بیشتر تودیع و معارفه‌های مدیران کل تعزیرات استان را به صورت ویدیو کنفرانس برگزار کنید؟ افزود: ما موضوع تودیع و معارفه را به عنوان فرصتی سازمانی برای تبیین ماموریت‌های سازمان می‌دانیم و امروز که مدیر کل تعزیرات استان مرکزی معارفه می‌شود فقط سه نفر از همکاران ما از تهران برای این مراسم رفته اند و ما لشکرکشی در هیچ استانی نداریم و مخالف این قضیه هم هستیم.

رایگانی گفت: ما از این فرصت‌ها برای دیدار با استانداران، ائمه جمعه و نماینده، ولی فقیه در استان‌ها بهره می‌بریم و نگاه ما این است که برای کمک به مدیر جدید از مسئولان استانی درخواست کمک شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: ما هم موافقیم که نباید در مراسم تودیع و معارفه‌ها مثلاً ۱۰ تا ۱۵ نفر عازم استان شوند و هزینه‌های سرسام آوری تحمیل کنند.