برتری 31 دانش آموز آستارا در مسابقات فرهنگی مدارس گیلان


برتری 31 دانش آموز آستارا در مسابقات فرهنگی مدارس گیلان

آستارا - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: 31 دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان در سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری مدارس استان گیلان، مقام های برتر کسب کردند.

سجاد موسوی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان آستارا در پاییز سال گذشته در مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری مدارس، شرکت کرده و حدود ۱۰۰ نفر آنها به مرحله استانی راه یافته بودند.

وی اظهار کرد: کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان آثار دانش آموزان را بررسی و چند روز قبل، آثار ۳۱ دانش آموز از آستارا را در بخش‌های آوایی، ادبی، هنرهای دستی و تجسمی شایسته عنوان برتر اعلام کردند.

وی بیان کرد: کشف و پرورش استعدادهای برتر فرهنگی و هنری از هدف‌های این مسابقات بود و باید از ظرفیت دانش آموزان خلاق این شهرستان، در برنامه‌های مختلف استفاده شود.

مدیر آموزش و پرورش آستارا در مورد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان نیز گفت: از اواسط خرداد ماه امسال تاکنون ۳۴۰ دانش‌آموز پایه اولی آستارا مورد سنجش قرار گرفته‌است.

موسوی افزود: سنجش سلامت جسمی شامل بنیایی، شنوایی، قد، وزن، دهان، دندان، آمادگی تحصیلی و اختلال رفتاری و گفتاری می‌شود و تاکنون ۶۰ نفر به دلیل هوش پایین و ضعف بینایی و شنوایی به مراکز درمانی ارجاع شده‌اند.

وی ادامه داد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش‌دبستانی و پایه اولی‌ها، تا پایان شهریور ماه در آموزشگاه عدالت آستارا ادامه خواهد داشت.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و ۱۷ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه آن مشغول تحصیل علم هستند.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!