تغییر رویکرد برنامههای درسی مبنی بر مهارتهای فنی و حرفهای
حسینی گفت: آموزش و پرورش مهارت های فنی و حرفه ای را به عنوان سیاست جدی در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: بیش از دو میلیون اثر در این زمینه از سوی دانش آموزان و معلمان به دبیرخانه پریش مهر رسید و امروز بیش از ۲۰۰ نفر تجلیل میشوند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال های ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰ پیرامون سرمایه نیروی انسانی، پژوهشی هایی انجام شد، گفت: نیروی انسانی پر بازده ترین سرمایه در آموزش و پرورش است و کشورهایی که سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه داشتند چهار و نیم برابر رفاه اجتماعی در این کشورها افزایش یافت.
آموزش و پرورش باید از حافظه محوری دور باشد
حسینی ادامه داد: در دهه ۱۹۷۰ سهم انتقاد به نظام تعلیم و تربیت افزایش یافت، به این صورت که اول آنکه آموزش و پرورش باید از حافظه محوری دور باشد، مهم ترین محور تحقق عدالت اجتماعی باشد و روحیه پرسشگری و نقادی را افزایش دهد اما آنطور که شایسته است، عمل نکرد.
وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش مهارت های فنی و حرفه ای را به عنوان سیاست جدی در دستور کار خود قرار داده است و در مهارت های انتقادگری و حل مسئله کل نظام برنامه درسی را براساس سند تحول بنیادین تغییر می دهیم همچنین فرآیندهای یاددهی و یادگیری را به این سمت می بریم.
در حال تکمیل/