تغییر رویکرد برنامه‌های درسی مبنی بر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای


حسینی گفت: آموزش و پرورش مهارت های فنی و حرفه ای را به عنوان سیاست جدی در دستور کار خود قرار داده است.

تغییر رویکرد برنامه‌های درسی مبنی بر مهارت‌های فنی و حرفه‌ایبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در کنگره ملی پرسش مهر که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: در نوزدهمین پرسش مهر کلیدی ترین موضوع نظام تعلیم و تربیت پرسیده شد که سه بخش دارد اول آنکه چه چیزی در نظام تعلیم و تربیت آموختید، کدام معلم بیشترین نقش در مهارت آموزی داشت، کدام مهارت برای آینده کشور مورد نیاز است؟.

وی ادامه داد: بیش از دو میلیون اثر در این زمینه از سوی دانش آموزان و معلمان به دبیرخانه پریش مهر رسید و امروز بیش از ۲۰۰ نفر تجلیل می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال های ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰ پیرامون سرمایه نیروی انسانی، پژوهشی هایی انجام شد، گفت: نیروی انسانی پر بازده ترین سرمایه در آموزش و پرورش است و کشورهایی که سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه داشتند چهار و نیم برابر رفاه اجتماعی در این کشورها افزایش یافت.

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری دور باشد

حسینی ادامه داد: در دهه ۱۹۷۰ سهم انتقاد به نظام تعلیم و تربیت افزایش یافت، به این صورت که اول آنکه آموزش و پرورش باید از حافظه محوری دور باشد، مهم ترین محور تحقق عدالت اجتماعی باشد و روحیه پرسش‌گری و نقادی را افزایش دهد اما آنطور که شایسته است، عمل نکرد.

وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش مهارت های فنی و حرفه ای را به عنوان سیاست جدی در دستور کار خود قرار داده است و در مهارت های انتقادگری و حل مسئله کل نظام برنامه درسی را براساس سند تحول بنیادین تغییر می دهیم همچنین فرآیندهای یاددهی و یادگیری را به این سمت می بریم.

در حال تکمیل/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی