بوریس جانسون با رویکرد دولت ترامپ علیه ایران مخالفت کرد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/)، بوریس جانسون وزیر امور خارجه سابق و یکی از نامزد‌های تصدی نخست وزیری...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، بوریس جانسون وزیر امور خارجه سابق و یکی از نامزد‌های تصدی نخست وزیری انگلیس به رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که از جنگ با ایران حمایت نخواهد کرد.
پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: در حالی که ائتلاف آمریکا - اروپا بار دیگر به کانون تمرکز کارزار انتخابات رهبری حزب محافظه کار انگلیس در زمانی تبدیل شده است که روابط لندن-واشنگتن پیشتر نیز دچار تنش‌هایی بوده است، جانسون گفت: از حملات نظامی تحت فرمان آمریکا به ایران حمایت نخواهد کرد.
جانسون با رویکرد دولت ترامپ در برابر ایران مخالفت کرد و در عین حال گفت: می‌کوشد مانع از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای شود. وی گفت: اقدام نظامی "گزینه‌ای معقول برای ما در غرب نیست. "
جانسون گفت: "دیپلماسی باید بهترین راه رو به جلو باشد. اگر شما از من بپرسید، اگر نخست وزیر شوم، آیا از اقدام نظامی علیه ایران حمایت خواهم کرد، پاسخ منفی است."
اما سخنان جانسون و منتفی دانستن هرگونه اقدام نظامی مشترک آمریکا-انگلیس علیه ایران، ممکن است به تلاش‌های ترامپ برای تحت فشار قرار دادن تهران لطمه بزند.
هانت نیز گفت: این خطر وجود دارد که تنش‌های فزاینده به یک درگیری ناخواسته تبدیل شود. وی گفت: "خطری که ما با آن مواجه ایم یک جنگ تصادفی به سبب وقوع یک اتفاق در یک وضع بسیار پرتنش و ناپایدار است. " این مناظره دومین و آخرین مناظره میان دو نامزد تصدی رهبری حزب محافظه کار انگلیس بود.
روزنامه جرسی ایونینگ پست نیز نوشت هم بوریس جانسون و هم جرمی هانت پشتیبانی از دولت ترامپ در صورت اقدام نظامی وی در خلیج فارس را منتفی دانستند.
هانت که به تازگی از نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل درباره چگونگی کاستن از تنش‌ها با ایران بازگشته است گفت: دیدگاهش در خصوص این مسئله با دیدگاه رقیبش (بوریس جانسون) کاملا یکسان است.
جانسون در پاسخ به این سوال که آیا از مداخله نظامی آمریکا حمایت خواهد کرد گفت: "امشب می‌خواهم با شما بسیار صریح باشم: اگر شما می‌گویید جنگ با ایران اکنون گزینه معقولی برای ما در غرب است، من چنین فکر نمی‌کنم. دیپلماسی باید بهترین راه رو به جلو باشد. "
هانت نیز گفت: "موضع من با بوریس در خصوص این مسئله کاملا یکی است. "
وی افزود: "من فکر نمی‌کنم آن‌ها دنبال جنگ باشند، من واقعا چنین فکر نمی‌کنم. خطری که ما با آن مواجه ایم چیز دیگری، یعنی جنگ تصادفی است. " هانت پیش از عزیمت به بروکسل گفته بود توافق هسته‌ای ایران هنوز نمرده است.
وی گفت: "روزنه کوچکی" از امید برای جلوگیری از فروپاشی این توافق بین المللی وجود دارد. هانت گفته بود: "ما دنبال راهی برای حفظ توافق هسته‌ای هستیم. "

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا