گرم‌ترین هفته تابستان در ایران


گرم‌ترین هفته تابستان در ایران

گرمای هوا تا جمعه پایدار است و این روز‌ها گرم‌ترین هفته تابستان را پشت سر می‌گذاریم

مرتضی ضرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: تهران هم در روز‌های اخیر هوای گرم را پشت سر گذاشت و دمای هوا دیروز به ۴۱ درجه سانتیگراد رسید.
وی گفت: در میان مراکز استان‌ها، تهران دیشب گرم‌ترین هوا را با ۳۴ درجه تجربه کرد و پیش‌بینی می‌کنیم هوای گرم تهران تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

سرکرده افزود: این هفته پدیده‌های دیگری همچون وزش باد در نوار شرقی کشور می‌تواند در نهبندان و سربیشه خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل با خیزش گرد و خاک همراه باشد.
سرکرده گفت: آب‌های دریای عمان به ویژه در بخش شرقی آن مواج و متلاطم خواهد بود و ارتفاع موج از یک و نیم تا دو و نیم متر نوسان خواهد داشت که توصیه می‌کنیم شناور‌های تفریحی و سبک به این موضوع توجه کنند.
وی افزود: رگبار‌های تابستانی عصر امروز و فردا در جنوب شرق کشور به ویژه جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شمال فارس و بخش‌های شمالی هرمزگان پیش بیش می‌شود و حتما هموطنان عزیز از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.
سرکرده گفت: همچنین سالمندان، بیماران قلبی و ریوی از ساعت ۱۰صبح تا ۵ بعد از ظهر از هرگونه تردد غیرضروری خودداری کنند تا گرمازده نشوند.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ارتفاعات شمال غرب کشور و همین طور ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر به ویژه غرب گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی شرایط برای رگبار‌های پراکنده فراهم است و پیش‌بینی می‌کنیم برای ارتفاعات تهران به ویژه ارتفاعات شرقی بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای را به شکل محلی داشته باشیم.
سرکرده پیش بینی کرد همین شرایط برای ارتفاعات مرکزی زاگرس، چهارمحال و بختیاری و بخشی از ارتفاعات جنوبی استان اصفهان هم فراهم شود و وزش باد می‌تواند سبب کاهش کیفیت هوا در بخش‌های جنوب غرب کشورمان و مناطقی از خوزستان و بوشهر به شکل محلی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...