گردهمایی غیرمسلمانان برای حفاظت از مسجدی در کانادا


گروه بین‌الملل ـ در پی اقدام خرابکارانه در مسجدی در ایالت اونتاریوی کانادا، ده‌ها نفر از غیرمسلمانان محلی برای مشارکت در محافظت از آن اعلام آمادگی کرده و گرد هم آمدند.

گردهمایی غیرمسلمانان برای حفاظت از مسجدی در کانادا

به گزارش ایکنا به نقل از گلوبال‌نیوز؛ جمعه گذشته، 21 تیرماه کسانی که برای اقامه نماز به مسجد مرکز اسلامی منطقه اوون سوند (Owen Sound) رفتند متوجه شدند افراد خرابکار در و دیوار این مسجد را با ریختن سس و تخم مرغ آلوده کرده بودند. روز بعد هم این کار تکرار شد.

پس از این واقعه ده‌ها تن از مردم برای حفاظت از این مسجد در اطراف آن جمع شدند. پلیس این شهر گفته است درباره این خرابکاری تحقیق می‌کند؛ اما از مظنونان احتمالی اطلاعی ندارد.

«ولید اسلم» سخنگوی این مرکز اسلامی می‌گوید: ما هنوز بیمناکیم اما در عین حال به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.
وی تأکید کرد که این گردهمایی اقدام برنامه ریزی شده نبوده و از دیدن مشارکت مردم در حفاظت از مسجد شگفت‌زده شده است.

اسلم گفت پس از حادثه روز اول، نمازگزاران آن را اتفاقی عجیب دانستند اما تکرار آن مردم را ترساند. پس از آن مردم از من سؤال می‌کردند اگر حادثه‌ای مشابه کرایست‌چرچ نیوزیلند اتفاق بیفتد چه؟ اگر تیراندازی اتفاق بیفتد چه؟ اگر در حال نماز به ما حمله کنند چه کنیم؟ وی افزود پس از حادثه دوم تعداد کمتری برای نمازهای مغرب و عشا به مسجد آمدند.

«راث لاول استنرز»، شهردار سابق اوون سوند پیشنهاد داد برای ساعات اقامه نماز مغرب و عشا، نگهبان برای مسجد در نظر گرفته شود. وی افزود: این آزاردهنده است وقتی می‌فهمید افرادی هستند که در جامعه ما نسبت به مسلمانان احساس تنفر دارند. من اشتباه می‌کردم که معتقد بودم چنین حادثه‌ای در جامعه ما اتفاق نمی‌افتد و اینکه کانادایی‌ها در این منطقه چنین احساسی ندارند.

به گفته اسلم، پس از این حادثه تلاشی تازه برای همبستگی میان پیروان ادیان در منطقه «اوون سوند» آغاز شده است. وی با بیان این که بسیاری از این حوادث ناشی از کمبود آگاهی است، گفت مایل است برای افراد خرابکار دوره آشنایی با اسلام بگذارد. پس از این گردهمایی، همه افراد بدون توجه به دینشان به مسجد دعوت شدند تا از نزدیک شاهد اقامه نماز باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403