خط تولید پابند الکترونیک در الکامپ نمایش داده می شود


خط تولید پابند الکترونیک در الکامپ نمایش داده می شود

تهران ایرنا رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از نمایش نحوه تولید سخت افزار برای خط تولید پابند الکترونیکی در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ خبر داد.

حجت الاسلام حمید شهریاری روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار قضایی ایرنا گفت: مردم می توانند در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ با خط تولید پابندهای الکترونیکی آشنا شوند و اجزای تولید آن را از نزدیک بینند.

وی درباره طرح پابند الکترونیک گفت: این طرح از سال ۹۴ آغاز شد و تا پایان خرداد امسال ۴۷۵ پابند استفاده شده که ۳۴۴ مورد حکم های اجراشده پایان یافته و ۱۳۱ مورد تحت نظارت هستند.

این عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر توسعه پابندهای الکترونیک گفت: این پابندها با تلاش متخصصان داخلی طراحی و تولید می شود و قانون گذار اجازه داده تا مجازات های درجه هشت تا پنج مشمول پابند شود و ما پیشنهاداتی برای افزایش مجازات های درجه چهار به استثنای برخی مجازات ها داریم که می تواند استفاده از پابندها را گسترش دهد.

معاون قوه قضاییه همچنین با استناد به برنامه ششم توسعه گفت: آماری که بر اساس برنامه ششم باید ارائه دهیم شامل ۱۰ درصد زندانیان می شود که تا پایان برنامه درحدود ۲۴ هزار نفر خواهد شد و اگر بتوانیم قانون را تغییر دهیم می توان تا ۴۰ هزار نفر را مشمول پابند الکترونیکی کرد.

وی با اشاره به ارائه جدیدترین خدمات الکترونیک قضایی در نمایشگاه امسال گفت: آخرین دستاوردهای بسیاری از دستگاه ها و نهادها در حوزه فناوری در نمایشگاه الکامپ به نمایش گذاشته می شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ با شعار همگرایی دولت الکترونیک و عدالت الکترونیک در خدمت مردم از بیست و هفتم تا سی ام تیر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، معاونت حقوقی قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان پزشکی قانونی، سازمان زندان‌ها، مرکز پاسخگویی مردمی (۱۲۹)، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، روزنامه رسمی و دیوان عدالت اداری در قالب میز خدمت دستاوردها و خدمات خود را در سالن دولت الکترونیک از ساعت ۱۰ تا ۱۶ ارائه خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته