در لواسان چه خبر است؟!


احتمالا این چند روز نام باستی هیلز زیاد به گوشتان خورده باشد و در لحظه اول ذهنتان به سمت ینگه دنیا رفته بدون این که تصور کنید باستی هیلزی هم همین بغل گوش پایتخت وجود دارد، در شرایطی که مردم با مشکلات عدیده ی اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند هر روز آقایان با ویلاهای لاکچری خود یکی یکی کوه ها و زمین های لواسان را فتح می کنند!

نواندیش- رضا امیری: احتمالا این چند روز نام باستی هیلز زیاد به گوشتان خورده باشد و در لحظه اول ذهنتان به سمت ینگه دنیا رفته بدون این که تصور کنید باستی هیلزی هم همین بغل گوش پایتخت وجود دارد، در شرایطی که مردم با مشکلات عدیده ی اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند هر روز آقایان با ویلاهای لاکچری خود یکی یکی کوه ها و زمین های لواسان را فتح می کنند!

در "لواسان" چه خبر است؟!

باستی هیلز ایران کجاست؟

«باستی هیلز» نام محله‌ای در لواسان است که به تازگی با دستور مقام قضایی گیت ورود آن برداشته و تردد مردم عادی در آن آزاد شد. ویلاهایی با نماهای غربی که صورت طبیعت بکر لواسانات را خراش می‌دهد، با متراژ‌های چند هزارمتری در دل کوه‌های شمیرانات، باستی هیلز را مانند قلعه‌ای مخوف کرده بود که به تازگی فتح شده است.

واقعا مشخص نیست با چه متر و معیاری اجازه این ساخت و سازها به قیمت نابودی طبیعت داده شده به عنوان مثال روز گذشته حسین معصوم، رئیس کارگروه راه و شهرسازی در گفتگو با ایسنا گفت: متأسفانه ویلاسازی، ساخت و ساز غیرمجاز، تراشیدن کوه‌ها و دست‌اندازی به منابع طبیعی و محیط زیست در لواسان شدت گرفته و مقام‌های محلی و دستگاه‌های اجرایی، اقدامی جدی برای جلوگیری از این اقدامات نشان نمی‌دهند.

در "لواسان" چه خبر است؟!

او در این گفت‌وگو اظهار کرد: ساخت و سازها در منطقه لواسان بر اساس توافق بین مرجع صدور پروانه و متقاضی انجام می‌شود که آن هم انواع و اقسامی دارد؛ گاهی متقاضیان با مقام محلی توافق می‌کنند و گاهی در شورای برنامه‌ریزی استان، مجوز نهایی را اخذ می‌کنند. اگر هم کسی شکایت کند، به او می‌گویند که آن‌جا طرح هادی ندارد. وی افزود: طرح هادی باید در منطقه به سرعت به تصویب برسد و با کسانی که تخلف یا اغماض می‌کنند برخورد شود. همه این مسائل به این علت است که مهلت طرح هادی در بعضی از روستاهای لواسان منقضی شده یا در حال مطالعه است که مطالعه نیز به طول انجامیده و به مرحله تصویب نرسیده است.

در "لواسان" چه خبر است؟!

وی ادامه داد: همین حالا برخی در حال شکافتن کوهها در منطقه هستند و برای ساخت و ساز مجوز می‌دهند. وقتی مراقبت را بیشتر می‌کنیم، آنها به پشت کوه می‌روند و آن‌جا فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

در "لواسان" چه خبر است؟!

رئیس کارگروه راه و شهرسازی با بیان اینکه انواع و اقسام تخلفات به نفع زمین‌خواران و سازندگان غیرمجاز سرعت گرفته است گفت: بهانه دستگاه‌ها برای عدم برخورد این است که ما امکانات و نیروی انسانی نداریم. اگر مسئولی هم بخواهد جلوی سازندگان را بگیرد با شکایت علیه‌ او پرونده‌سازی می‌کنند.

دستگاه‌ها آن‌طور که باید اراده‌ای برای مقابله با زمین‌خواری و کوه‌خواری در لواسان ندارند

معصوم با بیان این‌که کسانی که بر اجرای قانون در حوزه‌های ساخت و ساز پافشاری می کنند مورد حمایت قرار نمی گیرند گفت: زمین‌خواران و سازندگان غیرمجاز به قدرت و ثروت متصل هستند. در سوی دیگر کسانی که از تخلفات جلوگیری می‌کنند جایگاهی در نظام اداری ندارند و سریع حذف می‌شوند.

به گفته وی، امروز دستگاه قضائی بر جلوگیری از اتفاقات لواسان علاقه‌مند است و برای آن وقت می‌گذارد. حتی مسؤولان قضائی، دستگاه‌های اجرایی را هماهنگ می‌کنند که وسط میدان بیایند؛ در حالی که باید برعکس باشد. دستگاه‌ها آن‌طور که باید اراده‌ای برای مقابله با زمین‌خواری و کوه‌خواری در لواسان ندارند.

در "لواسان" چه خبر است؟!

به هر حال این که این ویلا ها متعلق به چه کسانی است و با چه پولی ساخته شده اصلا بر فرض مثال به ما ربطی هم ندارد و نوش جان صاحبانشان، اما این جور که این آقایان و آقازادگان در حال پیشروی هستند به زودی بعید است کوه و جنگل و دریاچه ای بماند و یحتمل از همان ورودی لواسان ورود دیگر برای عموم آزاد نیست!

در "لواسان" چه خبر است؟!

مخاطبان گرامی : به شما عزیزان پیشنهاد مى کنیم "مطالب پیشنهادی" زیر را هم مطالعه کنید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!