نحوه ساخت instant view در تلگرام


رسانه کلیک – اینستنت ویو تلگرام یکی از قابلیت های جذاب این شبکه اجتماعی است. در این مطلب نحوه ساخت instant view در تلگرام را آموزش می دهیم. Instant View یا نمایش فوری قابلیتی است که تلگرام از آن برای نمایش صفحات وب استفاده می کند. در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت instant view […] نوشته نحوه ساخت instant view در تلگرام اولین بار در رسانه کلیک....

رسانه کلیک – اینستنت ویو تلگرام یکی از قابلیت های جذاب این شبکه اجتماعی است. در این مطلب نحوه ساخت instant view در تلگرام را آموزش می دهیم.

Instant View یا نمایش فوری قابلیتی است که تلگرام از آن برای نمایش صفحات وب استفاده می کند. در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت instant view در تلگرام را آموزش دهیم.

هنگامی که یک لینک در تلگرام برای شما ارسال می شود، به سادگی می توانید گزینه Instant View را لمس کرده تا صفحه وب بدون صرف زمان اضافی برای بارگذاری، باز شود. در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که اینستنت ویو چیست و سپس نحوه ساخت instant view در تلگرام را به شما آموزش دهیم.

اینستنت ویو یا instant view در تلگرام چیست

کاربران تلگرام می توانند با استفاده از قابلیت Instant View به راحتی از صفحات سنگین اینترنتی استفاده کرده و آن ها را به شکل قابل خواندن دریافت کنند. صفحه Instant View از فایل های رسانه ای و متن ها در هر فرمتی به آسانی پشتیبانی می کند و حتی اگر وبسایت مورد نظر برای موبایل طراحی نشده باشد، فضای نمایش آن را فراهم می کند. آشنایی با نحوه ساخت instant view در تلگرام می تواند برای وبسایت شما مفید باشد.

فرای همه توضیحات داده شده، صفحات Instant View بسیار سبک هستند و روی سرورهای تلگرام cached شده اند تا به سرعت و بدون توجه به نوع اتصال به اینترنت، باز شوند. پس دیگر نیازی به صبر کردن های طولانی مدت برای وبسایت های پرمحتوای اینترنتی نیست. بهترین قابلیت Instant View این است که ارائه دهندگان وبسایت ها نیازی به تغییر دادن هیچ چیز ندارند تا بتوانند روی صفحات Instant View قابل مشاهده باشند.

نحوه ساخت instant view در تلگرام

برای آشنایی با نحوه ساخت instant view در تلگرام باید مراحلی را دنبال کنید. پس از به اشتراک گذاشتن یک لینک در تلگرام،‌ یک نمایشگر لینک تولید می شود. ربات Instant View موجود بودن قالب آن وبسایت برای Instant View را چک می کند. قالب ها روی دستورالعمل هایی تنظیم شده اند که ما آن ها را قانون می نامیم که به ربات Instant View دستور نمایان کردن صفحات اینترنتی از دامنه های مختلف URL را می دهد.

اگر قالب برای آن لینک موجود باشد، ربات شروع به نمایان کردن محتویات لینک (عناوین، متن ها، رسانه ها، عناوین تعبیه شده…) می کند. لینک را مخفی کرده و یک نمای سریع کوچک به شما نمایش داده می شود.

هر کسی می تواند با استفاده از ویرایشگر Instant View، قالب ها را بسازد. اگر یک قالب برای URL توسط تیم تلگرام تعریف و تایید شده باشد، تمامی کاربران تلگرام با گزینه ای مواجه می شوند که بوسیله آن بتوانند صفحات اینترنتی و لینک دریافت شده را در قالب Instant View ببینید.

اگر شما محتویات خود را در تلگرام به اشتراک گذاشتید، نیازی به صبر کردن برای تایید شدن قالب توسط تیم تلگرام ندارید چراکه کاربر می تواند فرمت های مخصوص را به راحتی با دنبال کنندگانش به اشتراک بگذارد و همه آن ها در همان لحظه محتویات را در قالب Instant View مشاهده کنند.

دکمه های Join

یکی دیگر از قابلیت های داشتن کانال تلگرامی این است که می توانید مستقیما کاربران را از مسیر Instant View راهنمایی کرده تا به کانال شما بپیوندند.

نحوه ساخت instant view در تلگرام

برای انجام این کار، قالب باید لینک کانال شما را شامل شود.

ویرایشگر Instant View

قابلیت Instant View تلگرام ویرایشگری دارد که به شما اجازه می دهد تا قالب ها را برای هر دامنه ای ایجاد و تست کنید. برای شروع به My Templates رفته و URL مورد نظر خود را برای قالب Instant View تایپ کنید، سپس دکمه Enter را بزنید. این کار باعث می شود تا ویرایشگر Instant View باز شود و صفحه منبع در سمت چپ تصویر نمایان می شود.

نحوه ساخت instant view در تلگرام

بخش میانی صفحه جاییست که شما قالب خود را برای دامنه انتخاب شده یا URL مورد نظر، ایجاد می کنید. قالب شامل دستورالعمل های ساده ای برای ربات Instant View است که ما آن ها را قانون می نامیم. لازم است که شما بعدا Syntax را نیز با جزییات یاد بگیرید. پس از ذخیره کردن قوانین خودتان برای صفحه، پنجره ای در سمت راست صفحه نمایان می شود که یک Instant View ایجاد شده است.

نحوه ساخت instant view در تلگرام

قالب های نمونه

اگر به مثال ها علاقه دارید، می توانید دقیقا از نمونه قالب هایی که ما برای تولید Instant View استفاده می کنیم، بهره ببرید. تیم تلگرام جزییات زیادی را برای این قالب ها به کار برده اند بطوریکه خود قالب ها نمایانگر آن هستند.

آزادانه آنها را آزمایش کنید و نگران نباشید، چراکه تغییرات شما بطور قطعی برای Instant View ذخیره نمی شوند و کاربران معمولی تلگرام نمی توانند آن ها را ببینند.

ساخت قالب instant view

برای ایجاد قالب Instant View باید از قوانین زیر پیروی کنید:

صفحات Instant View باید فقط برای صفحاتی تولید شوند که به آن ها نیاز دارند. تمامی محتویات ضروری از طریق صفحه منبع باید تامین شود. تمامی محتوای غیر ضروری باید از صفحه Instant View حذف شوند. قالب شما باید آنقدر خوب کار کند تا تمامی صفحات را پوشش دهد.

یکی از راه های ایجاد کردن قالب، دنبال کردن قدم های زیر است:

قالب هدف خود را مشخص کنید

صفحات Instant View کارایی بسیار خوبی با مقالات نسبتا پایدار دارند. به عبارت دیگر، صفحه اصلی یک وبسایت خبری که همواره شامل محتویات در حال تغییر است و دائما لینک های خود را بروز می کند، برای ربات Instant View بسیار سخت خواهد بود.

پس برای قدم اول باید بطور واضح مشخص کنید که برای کدام بخش از وبسایت مورد نظرتان قالب سازی شود.

تهیه ملزومات

یک صفحه Instant View حداقل به دو مشخصه برای ایجاد شدن نیاز دارد: Title و Body. یک نگاه دقیق به موضوع موردنظر خود بیاندازید و مطمئن شوید که تمامی فاکتور های مورد نیاز صفحه Instant View موجود و قابل ارائه در فرمت مورد نیاز تلگرام باشد.

از بین بردن بقیه موارد

پس از جدا کردن اطلاعات مورد نیاز، از @remove function استفاده کرده تا بقیه موارد را از بین ببرید. صفحه Instant View را پاک کنید تا محتوی خالص مطالب بدست آید.

بازپروری قالب

ما توصیه می کنیم که محدوده های آشنای صفحه ای که برای تست استفاده می کنید را ترک کرده و صفحات مختلف را از طریق وب سایت مورد نظر خود چک کنید. ببینید که آیا صفحاتی که نیازمند Instant View نیستند، آنها را دریافت می کنند – و یا صفحات Instant View برای آن هایی که نیازمند آن هستند، گم شده اند یا خیر.

همچنین بررسی کنید آیا صفحات با عناصر نامنظم به درستی پردازش می شوند یا خیر. بطور دقیق توجه کنید تا اطمینان حاصل شود که انواع مختلف رسانه ها، محتوای جاسازی شده، نقل قول ها و جداسازها به خوبی نمایش داده می شوند. 5 تا 10 پیوند مختلف را چک کنید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

دنبال کردن تغییرات

پس از آن که از تغییرات قالب تولید شده توسط Instant View راضی بودید، دکمه Track Changes را بفشارید. اگر بعدا قوانین قالب اصلاح شده اعمال شوند، می توانید در تمام صفحات Instant View آن ها را بررسی کنید.

نحوه ساخت instant view در تلگرام

پس از انجام دنبال کردن تغییرات، ویرایش قالب شما بلافاصله برای تغییرات در همه صفحات بررسی نمی شود. در عوض، اگر از صفحه Instant View تولید شده راضی هستید و هیچ هشداری نشان داده نمی شود، روی Mark as Checked کلیک کنید تا ببینید آیا تغییرات شما در سایر صفحات Instant View که توسط قالب شما رخ داده است از بین می رود یا خیر.

نحوه ساخت instant view در تلگرام

اگر هر گونه تغییری شناسایی شود، خط وضعیت تفاوت و نتیجه را نشان می دهد.

نحوه ساخت instant view در تلگرام

چگونه قابلیت instant view را برای وبسایت خود فعال کنیم؟

اگر صفحه Instant View به خوبی پردازش شده باشد، گزینه ای با عنوان View in Telegram در قسمت سمت راست بالای صفحه ظاهر می شود و می توانید از آن برای مشاهده نتایج در برنامه تلگرام استفاده کنید.

اگر لینک نهایی را برای مخاطب خود بفرستید و یک صفحه اینستنت ویو برای آن ها ظاهر شود، نشان دهنده این است که بعنوان صاحب وبسایت توانسته اید قالب صفحه خود را بسازید و مخاطبان شما قادر خواهند بود تا محتویات صفحه شما را بصورت Instant View ببینند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران