وجود بیش از 200 زندانی ایرانی در زندان‌های عراق


وجود بیش از 200 زندانی ایرانی در زندان‌های عراق

وزیر دادگستری گفت: در حال حاضر 329 زندانی ایرانی در زندان مرکزی عراق نگهداری می‌شوند.

وجود بیش از 200 زندانی ایرانی در زندان‌های عراق

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر امروز علیرضا آوایی وزیر دادگستری با فایق زیدان رئیس قوه قضاییه عراق دیدار گفتگو کرد.

آوایی وزیر دادگستری در این دیدار گفت: ما به قوانین شما احترام می‌گذرایم، اما از مجموعه قضایی شما انتظار داریم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه گاهی اوقات ایرانیان به دلیل جرائمی در کشور عراق گرفتار می‌شوند، گفت: ما تقاضا داریم افرادی که جرائم سبکی دارند و مجرم حرفه‌ای نیستند به خصوص افراد مسن با آن‌ها با رفعت برخورد سود و احکام صادر با جرائم تناسب داشته باشد و برای ملاقات خانواده زندانیان مساعدت صورت گیرد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه در طول سال اتباع دو کشور با یکدیگر دیدارمی کنند، گفت: این حجم از روابط نیازمند روابط گسترده‌ای و از دولت عراق برای پذیرایی از مردم ایران تشکر می‌کنم.

آوایی گفت: از سال ۱۳۹۰ بین ایران و عراق ۴ توافق نامه استرداد محکومان امضا شده است و در حال حاضر ۳۲۹ زندانی ایرانی در زندان مرکزی عراق نگهداری می‌شوند.

اوایی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم با نظر آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه، کمیسیون مشترکی بین ایران و عراق تشکیل شود تا در رابطه با مسائل مشترک و اختلافی بحث و تبادل نظر کنند.

در ادامه فایق زیدان رئیس قوه قضاییه عراق گفت: توافق نامه‌های در دیدار‌های قبل بین ایران و عراق امضا شده است که لازم است این توافق نامه‌ها تکمیل شوند.

او افزود: بین وزارت دادگستری ایران و عراق ۴ توافق نامه در مورد استرداد محکومان، تبادل نظرات و .. امضا شده و لازم است این توافق نامه‌ها مجدد بررسی شوند و در قالب یک توافق نامه به امضا برسند.

رئیس قوه قضاییه عراق بر روی موضوع استراد محکومان بین دوکشور تاکید کرد و گفت: استرداد محکومان و مجرمان مسئله مهمی است، زیرا با احساسات خانواده‌ها ارتباط دارد.

او گفت: خون مردم عراق و خون مردم ایران در نبرد علیه باطن در کنار هم به زمین ریخته شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس