ثبت موزه علی اکبر صالحی در قزوین


ثبت موزه علی اکبر صالحی در قزوین

موزه علی اکبر صالحی به نام موزه ملت روز دوشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در قزوین ثبت شد.

موزه علی اکبر صالحی به نام موزه ملت روز دوشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در قزوین ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اصغر مونسان در جریان سفر به قزوین و بازدید از بخش های مختلف این موزه گفت: دکتر صالحی از مفاخر علمی کشور هستند و در مقام های مختلف خود آثار برجسته و خدمات ارزشمندی را به یادگار گذاشته اند.

وی اضافه کرد: این اقدام علی اکبر صالحی در تقدیم هدایای مختلف به میراث فرهنگی که در دوره‌های مدیریت خود دریافت کرده اند بسیار ارزشمند بوده و موجب تشکیل موزه‌ای بسیار فاخر و گران قیمت در سرای سعد السلطنه قزوین شده است.

مونسان گفت: اشیا بسیار ارزشمند و گران قیمتی در این موزه وجود دارد و مردم می توانند از آنها بازدید کنند.

موزه علی اکبر صالحی در شبستان حیاط شترخان واقع در سرای تاریخی سعد السلطنه قزوین قرار داشته و ۶۶۰ متر مربع وسعت دارد.

در این موزه مجموعه ای از هدایای دکتر صالحی که در زمان تصدی گری وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی به وی از سوی سران ۱۵۰ کشور آسیایی، اروپایی، آمریکایی و آفریقایی اهدا شده، به نمایش گذاشته شده است.

۴۰۰ قطعه شی نفیس که تنوع آنها بالاست شامل انواع صنایع دستی، شمشیر و مدال، تابلو فرش و تابلو نقاشی، سکه، ساعت، بشقاب های و گلدان های تزیینی، مجسمه و لوازم زینتی در این موزه به نمایش گذاشته شده و همچنان با هدایای جدید توسعه می یابد.

همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی ۲ هزار جلد از کتاب های خود را برای نگهداری به این موزه اهدا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟