سفر هیاتی از «حماس» به روسیه


سفر هیاتی  از «حماس» به روسیه

سفیر فلسطین در روسیه از سفر هیاتی از حماس به روسیه و دیدار با مقام‌های ارشد این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر فلسطین در روسیه دوشنبه شب به وقت تهران گفت که یک هیات به ریاست «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس برای دیدار و گفت‌وگو با «میخائیل بوگدانف» معاون وزارت خارجه روسیه وارد مسکو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «عادل عبدالحافظ نوفال» سفیر فلسطین در روسیه گفت: «این هیات اواخر امشب به مسکو می‌آید و روز سه شنبه، ابومرزوق با بوگدانوف در وزارت خارجه روسیه گفت‌وگو خواهد کرد.»

بخش مطبوعاتی سفارت فلسطین در مسکو به خبرگزاری تاس گفته که هیچ اطلاعاتی در مورد موضوعات مورد بحث بین مقام ارشد حماس و مقام ارشد دولت روسیه ندارد.

پیشتر نیز یک هیات از حماس به ریاست موسی ابومرزوق با «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا در زمینه وحدت مجدد فسلطین به بحث و گفت‌‌وگو پرداختند.

این در حالی است که برخی اخبار از سفر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش به روسیه حکایت دارد. حماس پیشتر اعلام کرده بود سفر رئیس دفتر سیاسی این جنبش در ماه‌های آوریل یا مه (فروردین یا اردیبهشت) سال جاری انجام خواهد شد.

«حیدر رشید» سفیر روسیه در رام‌الله سال گذشته از اسماعیل هنیه به طور رسمی دعوت کرد که به مسکو سفر کند. پس از آن رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند تل‌آویو نامه‌ای اعتراضی درباره این دعوت به مسکو فرستاده است.

بر اساس این گزارش، تاکنون چند هیأت از حماس ظرف ماه‌های گذشته به روسیه رفته و با مقامات این کشور رایزنی کردند . وزارت خارجه روسیه پس از انتشار سند سیاسی حماس از این سند و نیز انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس استقبال کرد. (جزئیات بیشتر)

هنیه در همان ماه با «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا تلفنی صحبت کرد و به رایزنی در زمینه آخرین تحولات فلسطین و همچنین نقش مسکو در آشتی ملی فلسطین پرداخت.

روسیه بارها از مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال موضع فلسطین انتقاد کرده و وزارت خارجه این کشور چندی قبل «کارگاه اقتصادی منامه» را که در بحرین برگزار شد، مورد انتقاد قرار داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی