تجویز هرگونه دارو توسط مربی بدنسازی ممنوع است


تجویز هرگونه دارو توسط مربی بدنسازی ممنوع است

نائب رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه گفت: تجویز دارو وظیفه پزشک است و تجویز، فروش و یا توصیه هرگونه داروی مکمل یا چربی‌سوز به هر شکلی توسط مربیان و باشگاه‌های ورزشی ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فریده آقایی در خصوص تجویز داروهای لاغری در باشگاه‌های آمادگی جسمانی و ایروبیک، اظهار داشت: تجویز دارو وظیفه پزشک است و تجویز، فروش و یا توصیه هرگونه داروی مکمل یا چربی‌سوز به هر شکلی توسط مربیان و باشگاه‌های ورزشی ممنوع است.

نائب رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه ادامه داد: بخش زیادی از دارو‌های چربی‌سوز مرسوم در بازار و حتی با تبلیغ الفاظی چون «گیاهی» بر پایه مواد مخدر ساخته شده و نه تنها اثرات بسیار سوء را در پی دارد، بلکه سبب بروز اعتیاد در مصرف کننده می‌شوند.

وی در توصیه به کسانی که قصد چاق و یا لاغر شدن به وسیله ورزش را دارند، افزود: بر پایه یک رژیم غذایی مناسب و با کمک یک برنامه ورزشی کامل و مستمر می‌توان به وزن دلخواه خود رسید، اما این برنامه ورزشی و رژیم غذایی باید به وسیله یک مربی توانا به ورزشکار ارائه شود، چرا که برنامه‌های نادرست ممکن است در کوتاه مدت و یا بلندمدت نتیجه عکس داشته باشد.

وی با اشاره به نظارت‌های مستمر ناظران اداره غذا و دارو و اداره ورزش و جوانان، یادآور شد: مساله ترویج دارو در باشگاه‌های ورزشی یک مساله بسیار خطرناک است و ناظران مربوطه در اداره‌ها غذا و دارو و همچنین ورزش و جوانان به صورت مستمر برای جلوگیری از بروز این امر سرکشی و بازدید‌های خود را انجام می دهند.

آقایی ادامه داد: از بانوان می‌خواهیم که به هیچ وجه و تحت توصیه و رهنمود هیچ کسی به سمت داروهای لاغری نرفته و اگر می‌خواهند به وزن ایده‌آل خود در شرایط سلامت جسمی دست پیدا کنند، تنها با استفاده از رهنمودهای مربیان دارای مجوز از کمیته آمادگی جسمانی تمرینات ورزشی و رژیم غذایی مناسب را رعایت کنند.

نایب رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه در خصوص تعداد ورزشکاران و مربیان رشته‌های آمادگی جسمانی و ایروبیک در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار و 900 مربی آمادگی جسمانی و حدود 600 مربی ایروبیک در استان کرمانشاه فعال هستند که بیش از 90 درصد از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند.

آقایی ادامه داد: هم‌اکنون بیش 450 باشگاه آمادگی جسمانی و ایروبیک در تعداد تایم‌های مختلف در حال فعالیت هستند که بخش بسیار زیادی از آن را بانوان تشکیل می‌دهد.

وی پیرامون آموزش رشته‌های ورزشی غیرمجاز در باشگاه‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: مربی، مسؤول و مالک باشگاه و همچنین ورزشکار باید در نظر بگیرد که در صورت بروز هرگونه مشکل و یا حادثه جسمی، نه تنها هیچ کسی از آن‌ها حمایت نمی‌کند، بلکه به بدترین شکل ممکن با آن‌ها برخورد خواهد شد به همین دلیل از مسؤولانباشگاه‌ها می‌خواهیم مراقب این مسائل باشند.

نایب رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه در پایان، خاطرنشان کرد: هیأت ورزش‌های همگانی مستقر در ضلع شمالی ورزشگاه آزادی شهر کرمانشاه همه روز پاسخگویی سئوالات ورزشکاران خواهد بود و کسانی قصد شروع فعالیت در رشته‌های ورزشی را دارند با مراجعه به این هیأت می‌توانند پاسخ سئوالات خود را کسب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس