نانسی پلوسی: ترامپ خواهان تبدیل آمریکا به کشور سفید پوستان است


نانسی پلوسی: ترامپ خواهان تبدیل آمریکا به کشور سفید پوستان است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به گفته های ترامپ گفت این صحبت ها نشان می دهد وی متعهد است تا بار دیگر آمریکا را به کشور سفید پوستان تبدیل کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24؛ رئیس جمهور آمریکا با اظهارات توهین آمیز خود در توئیتر، عوام فریبی نژادی را به سطح جدیدی رسانده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه در پیام هایی توئیتری خطاب به چهار نماینده زن رنگین پوست در کنگره آمریکا گفت "به کشورهای ورشکسته و جرم خیر خودشان بازگردند" با فشار فزاینده ای روبرو شده است.

این چهار نماینده دموکرات همه جزو شهروندان آمریکا هستند و تنها یکی از آنها به نام الهان عمر خارج از آمریکا به دنیا آمده است! این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ به ترغیب «ملی گرایی سفید پوستی» متهم شده است.
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به گفته های ترامپ گفت این صحبت ها نشان می دهد وی متعهد است تا بار دیگر آمریکا را به کشور سفید پوستان تبدیل کند.
فرانس 24 برای بررسی بیشتر این موضوع با «داگلاس هربرت» سردبیر امور بین المللی این شبکه گفت و گو کرد.
داگلاس هربرت ضمن نژادپرستانه توصیف کردن توئیت های ترامپ گفت این مواضع ترامپ دلایل متعددی دارد. دلیل اول این است که او ترامپ است!
وی همان کاری را می کند که همیشه کرده است و عوام فریبی نژادی را به سطح جدیدی رسانده است. همانطور که گفتید وی دارد روی آتش نژادپرستی بنزین می ریزد و نفرت نژادی را ترغیب می کند. اگر به خاطر داشته باشید دونالد ترامپ وقتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بود؛ ضد باراک اوباما توطئه ای را طراحی کرد و مدعی شد باراک اوباما نمی تواند رئیس جمهور آمریکا شود چون اوباما در آفریقا متولد شده است! در حالیکه باراک اوباما واقعا در هاوایی متولد شده بود. گفته های آن زمان ترامپ نشان می داد از دیدگاه وی اگر شما فردی سفید پوست نباشید، مسیحی نباشید و اگر یک آمریکایی خالص نباشید آمریکایی به حساب نمی آیید!
این خبرنگار افزود نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به صراحت گفت بهتر است شعار ترامپ به جای «بازگرداندن عظمت به آمریکا» به «سفید پوست کردن دوباره آمریکا» تغییر پیدا کند چون دونالد ترامپ واقعا باعث تحریک نفرت در بخش های زیادی از جامعه آمریکا شده است.
این کارشناس گفت دونالد ترامپ به خوبی می داند مهاجرت یک موضوع مهم در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 خواهد بود. وی روی این مساله هم مانور می دهد. هیچ یک از اعضای کابینه ترامپ واکنشی به این توئیت های وی نداشتند چه رسد به اینکه بخواهند آنها را به عنوان اظهارات نژادپرستانه یا بیگانه هراسانه محکوم کنند! برخی از جمهوریخواهان سابق آمریکا که دیگر هیچ سمت سیاسی و اداری ندارند از این توئیت ها انتقاد و آنها را محکوم کردند.
جمهوریخواهانی که اطراف ترامپ هستند تسلیم روایت وی از باورهای حزب جمهوریخواه شدند و جرأت نمی کنند با وی مخالفت کنند. واکنش نشان ندادن جمهوریخواهان بیشتر ناشی از ترس آنها از ترامپ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج