برق ادارات پر مصرف قم قطع شد


برق ادارات پر مصرف قم قطع شد

قم- ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با توجه با افزایش دما و افزایش مصرف، امروز برق اداره های پر مصرف استان قم قطع شد.

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم، سهیل کیانی پور در گفت و گویی با بیان اینکه همه اداره ها موظف به کاهش مصرف انرژی برق بعد از ساعت ۱۳ می باشند، افزود: بر اساس هماهنگی که با استانداری قم انجام شده، در صورتی که اداره ای نسبت به رعایت مصرف بهینه برق بعد از ساعت ۱۳ اقدام ننماید، شرکت برق مجاز است برق آن اداره پرمصرف را قطع نماید.

وی بدون نام بردن اداره هایی که امروز برق آنها قطع شده است، اضافه کرد: قطع برق اداره های پر مصرف قم برای پیشگیری از خاموشی سایر مصرف کنندگان صورت می گیرد.

وی از مشترکان درخواست کرد: برای پیشگیری از خاموشی در ساعات اوج بار ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ در مصرف برق صرفه جویی نمایند.

مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرده بود: با وجود اینکه اداره ها باید در ساعت های اوج مصرف برق همکاری لازم را برای کاهش مصرف داشته باشند، ولی فقط ۳۰ درصد اداره های قم مدیریت بهینه مصرف دارند.

کیانی پور در ادامه گفت: با توجه به تداوم گرمای هوا در هفته جاری و افزایش مصرف برق از شهروندان تقاضا می گردد برای جلوگیری از خاموشی های ناخواسته نسبت به رعایت نکات مدیریت مصرف برق توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته پیک مصرف استان از مرز ۷۹۱ گذشت، یادآور شد: استان قم تاکنون با همکاری خوب صنایع و کشاورزی و عموم مشترکان در منطقه سبز مصرف قرار گرفته است و امیدواریم که با تداوم این همکاری بتوانیم از پیک بار تابستان امسال به خوبی عبور کنیم.

تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۴۴ مشترک برای مدیریت و کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف با این شرکت تفاهم نامه همکاری منعقد نموده اند.

وی تصریح کرد: در صورت افزایش مصرف توسط مشترکان استان قم و عبور از پیک بار تعیین شده جزو استان های زرد یا قرمز قرار خواهیم گرفت و این امر موجب بروز خاموشی های ناخواسته خواهد شد.

سال ۹۶، حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت و سال گذشته نیز سه هزار و ۳۶۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق در استان قم مصرف شده است.

در حال حاضر حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در قم فعال است و ۱۲.۵۵ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۸۸ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان