ورود شکر به دشت لار ممنوع شد


ورود شکر به دشت لار ممنوع شد

تهران- ایرنا- پس از گزارش چند تن از عشایر مبنی بر استفاده بیش از حد شکر از سوی زنبورداران دشت لار، فرماندار شهرستان شمیرانات انتقال شکر به این منطقه را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سیاوش شهریور روز دوشنبه پس از بازدید از تمام مناطق دشت لار در حوزه استحفاظی شمیرانات در جلسه شورا عشایر شهرستان که در یکی از چادرهای عشایری لار برگزار شد، ممنوعیت انتقال شکر را از مصوبات لازم الاجراء این شورا قرار داد و خطاب به بخشدار لواسانات تأکید کرد: اکیپی جهت بازرسی و بررسی عملکرد زنبورداران دشت لار فعال و گزارش آنها ظرف یک هفته آینده به اداره بازرسی فرمانداری و ادارات مربوطه مثل جهاد کشاورزی ارائه شود.

وی اظهار داشت: در صورت اثبات استفاده شکر زنبورداران پروانه فعالیت متخلف برای سال آینده تمدید نمی‌شود و امکان دارد در سال جاری نیز باطل شود.

این مقام مسئول با اشاره به دیگر گله برخی از عشایر مبنی بر درختکاری ایل راه‌ها اذعان داشت: هیچ سازمان و نهادی تحت هیچ عنوان اعم از درختکاری حق بستن یا ایجاد مشکل در مسیر ایل راه‌ها را ندارد.

فرماندار شمیرانات ضمن ابراز گلایه از رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران با بیان اینکه عشایر نباید قربانی مشکلات اداری شوند افزود: پرستار و داروهای لازم باید در دشت لار همیشه وجود داشته باشد و کم کاری در این حوزه به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

به گزارش ایرنا، مسئول امور عشایر شمیرانات نیز در این جلسه ضمن بیان اینکه حضور گردشگر در دشت لار نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز است اظهار داشت: گاهاً ۳۰۰ ماشین آفرود به صورت همزمان در لار حضور دارند لذا برای حفظ محیط زیست از آلودگی و مشکلات دیگر باید زیرساخت‌های لازم حضور شهروندان در منطقه فراهم شود.

محسن بختیاری خاطرنشان کرد: استفاده از این ظرفیت و نعمت الهی حق تمام شهروندان است و مختص عشایر نمی‌باشد.

این مقام مسئول اعلام کرد: در سال جاری حدود ۵ سامانه دچار قطعی آب شدند که مشکل آنها نیز برطرف شده و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته وی سوخت‌های فسیلی و آرد خوراکی عشایر نیز به صورت هفتگی یا ماهانه توسط این نهاد تأمین می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات نیز گفت: این شهرستان با تولید ۴۲۲ تن عسل در جایگاه نخست تولید این محصول در استان تهران قرار دارد و با توجه به شرایط پوشش گیاهی امسال و نامگذاری شعار سال (رونق تولید) این میزان افزایش خواهد داشت.

مسعود ایلکا بیان داشت: پیش بینی می‌شود امسال از کلونی‌های دشت لار و دو بخش لواسانات و رودبار قصران حدود ۵۰۰ تن عسل تولید شود.

کامران اقتصادنیا، کارشناس اقتصادی فرمانداری شمیرانات نیز از تأمین برق تأسیسات اداری و خدماتی دشت لار در محدوده کمرپشت به وسیله نیروگاه‌های خورشیدی ظرف یکماه آینده خبر داد.

به گفته مسئول امور عشایر شمیرانات، دشت لار با مساحت ۷۳ هزار هکتار در حوزه استان تهران و مازندران قرار دارد؛ این منطقه دارای ۵۴ سامانه می‌باشد؛ سامانه به محل عرفی تجمع عشایر گفته می‌شود؛ عشایر هر سامانه عمدتاً از یک ایل و طایفه هستند.
شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

تهرام /۹۸۹۷/‏/‏۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش