امریکن ایرلاینز کلیه پروازهای بوئینگ 737 مکس را لغو کرد


رسانه کلیک – شرکت امریکن ایرلاینز اعلام کرده است که تا ماه نوامبر، کلیه پروازهایی که به وسیله هواپیمای بوئینگ 737 مکس انجام می شوند را لغو خواهد کرد. چند روز از اعلام خبر لغو پروازهای بوئینگ 737 مکس توسط شرکت های یونایتد و ساوت وست می گذرد. اکنون امریکن ایرلاینز هم اعلام کرده که […] نوشته امریکن ایرلاینز کلیه پروازهای بوئینگ 737 مکس را لغو کرد...

رسانه کلیک – شرکت امریکن ایرلاینز اعلام کرده است که تا ماه نوامبر، کلیه پروازهایی که به وسیله هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس انجام می شوند را لغو خواهد کرد.

چند روز از اعلام خبر لغو پروازهای بوئینگ ۷۳۷ مکس توسط شرکت های یونایتد و ساوت وست می گذرد. اکنون امریکن ایرلاینز هم اعلام کرده که تا ماه نوامبر، هیچ پروازی را با این هواپیما انجام نمی دهد. این شرکت پیش از نیز پروازهای بوئینگ ۷۳۷ مکس را تا ماه سپتامبر لغو کرده بود؛ اما پس از آنکه اداره هوانوردی فدرال (FFA) نقص فنی دیگری را در این هواپیما شناسایی کرد، تصمیم گرفت تا مدت زمان تعلیق را تا فصل پاییز ادامه دهد.

لغو پروازهای بوئینگ ۷۳۷ مکس به معنای کنسل شدن ۱۱۵ پرواز در روز است. طبق برآوردهای انجام شده، خسارت ناشی از لغو پروازها در سه ماهه دوم سال، حدود ۱۸۵ میلیون دلار خواهد بود. شرکت امریکن ایرلاینز در حال حاضر دارای ۲۴ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس است و بر اساس گزارش هایی که در CNBC منتشر شده، این شرکت سفارش ۷۶ فروند دیگر را نیز داده است.

ناگفته نماند که شرکت بوئینگ در حال توسعه عناصر آموزشی جدید و بروزرسانی های نرم افزاری ۷۳۷ مکس است. بنابراین انتظار می رود که تا پایان سال جاری، کلیه نقص ها و مشکلات این هواپیما برطرف شود.

امریکن ایرلاینز کلیه پروازهای بوئینگ 737 مکس را لغو کرد

مشکلات نرم افزاری این هواپیما تاکنون منجر به حوادث ناگواری در اندونزی و اتیوپی شده و ده ها کشته بر جای گذاشته است. این نرم افزار که سیستم تقویت ویژگی های مانور (MCAS) نام دارد، در واقع بخشی از سیستم کنترل پرواز هواپیمای بوئینگ به شمار می آید؛ اما هنگامی که یکی از سنسورها آسیب می بیند، MCAS به اشتباه دماغه هواپیما را به سمت پایین منحرف می کند و در نهایت، منجر به سقوط هواپیما می شود. بر اساس گزارش ها، خلبانان این هواپیما آن طور که باید با سیستم آشنایی نداشته و آموزش های لازم را ندیده بودند.

Source: theverge

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت