ترس از کی روشی شدن مارک ویلموتس ؛ مرد بلژیکی رویه کارلوس را ادامه می دهد ؟!


با توجه در پیش بودن مسابقات انتخابی جام جهانی و وعده های چند باره مارک ویلموتس در جهت تغییر سبک بازی تیم ملی بایتسی با اتکا به تجربیات گذشته از وجود چالش های احتمالی پیش رو گفت که مسیر تیم ملی در راستای تحقق اهداف تعیین شده با دست اندازهای متعددی پیش رو خواهد بود. امید داریم که شرایط به گونه ای پیش نرود یا بهتر این است که اشاره کنیم شرایط را برای...

ترس از کی روشی شدن مارک ویلموتس ؛ مرد بلژیکی رویه کارلوس را ادامه می دهد ؟!

وضیعت دشوار برای تحقق اهداف تیم ملی با مارک ویلموتس
نویسنده : محسن زارعی محمدآباد
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰
ترس از کی روشی شدن مارک ویلموتس ؛ مرد بلژیکی رویه کارلوس را ادامه می دهد ؟!

با توجه در پیش بودن مسابقات انتخابی جام جهانی و وعده های چند باره مارک ویلموتس در جهت تغییر سبک بازی تیم ملی بایتسی با اتکا به تجربیات گذشته از وجود چالش های احتمالی پیش رو گفت که مسیر تیم ملی در راستای تحقق اهداف تعیین شده با دست اندازهای متعددی پیش رو خواهد بود.
امید داریم که شرایط به گونه ای پیش نرود یا بهتر این است که اشاره کنیم شرایط را برای تیم ملی و مارک ویلموتس به گونه ای پیش برده نشود که در آینده نه چندان دور مارک ویلموتسی که امروز حرف از همکاری و مشورت می زند حتی به سایه خودش هم شک داشته باشد اتفاقی که در هشت سال گذشته برای کی روش رخ داد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

از آغاز همکاری مارک ویلموتس با فوتبال ایران در قامت سرمربی تیم ملی دو ماه نمی گذرد، زمان کوتاهی که قدر مسلم نمی تواند متری مناسب جهت داوری عملکرد کادر جدید تیم ملی باشد. البته که برای شروع کار اتفاق های خوشایندی رقم خورده از مصاحبه های امیدوار کننده مارک ویلموتس در جهت تغییر سبک بازی تیم ملی و همچنین در مورد وضیعت فوتبال ایران تا برگزاری جلسات هم اندیشی و دادن وعده در راستای همکاری با باشگاه ها، وضیعتی که همه امید آن داریم ادامه دار باشد نه آنکه با روبه رو شدن تیم ملی و به ویژه خود مارک ویلموتس با چالش های احتمالی پیش رو شاهد تغییر رویه ای باشیم که در دوران گذشته تجربه کردیم.

از حدود دو ماه آینده راه تیم ملی برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آغاز خواهد شد راهی که با توجه به سید بندی انجام گرفته به نظر نمی رسد حداقل در مرحله ابتدایی که تا خرداد ماه سال آینده به طول خواهد انجامید دردسری برای تیم ملی بسازد.

اتفاقی که قطع به یقین می تواند زمان کافی در راستای شناخت بهتر فوتبال ایران و ساخت شالوده اصلی تیم ملی برای جام حهانی از سوی کادر فنی را در اختیار قرار دهد. به همین جهت بایستی به جرات گفت که یک سال پیش رو حداقل برای کادر فنی وبه ویژه خود مارک ویلموتس در جهت تحقق وعده های داده شده حیاتی خواهد بود، شناختی که می تواند حتی منجر به تغییر رویکرد فعلی گردد.

شاید همین لیستی که اخیرا مورد نقد بعضی ها بوده در آینده تیم ملی نقش ویژه ای ایفا کند ، حال آنکه بپذیریم این لیست از سوی ویلموتس نبوده و حتی شاید به او تحمیل شده باشد، موضوعی که شاید باعث شود همین دوره کوتاه تمرینی با بازیکنانی که تعدادی از آنها مطمئنا در مخیله خود هم دعوت به تیم ملی را راه نمی دادند بتواند در کنار توجه به لیگ پیش رو ساختمان اصلی تیم ملی شکل دهد هر چند که هنوز تیم ملی کنونی هم قادر خواهد بود که تا چند سال دیگه بار تیم ملی و ویلموتس را به دوش بکشد.

با در نظر گرفتن همه جوانب و تجربه های گذشته باید اشاره کرد که مسیر پیش رو تیم ملی به هیچ وجه ساده و بی دغددغه نیست، نگاه نکنید امروز همه مدح ویلموتس و تیم ملی را می گویند کافی است تیم ملی در اولین گردنه کاری خود دچار نقصان شود بعد آن وقت همین جماعت سینه سپر دست به نقد خواهند زد و چه کنیم چه کنیم به راه خواهند انداخت.

کار جایی سخت خواهد شد که امروز مارک ویلموتس به غلط در تمام مصاحبه ها وعده های جذاب و ژورنالیستی به سوی هواداران و اهالی فوتبال روانه می کند. این موضوع به خوبی برایمان روشن است که اگر تیم ملی نه در چند سال پیش رو، بلکه در همین چند ماه آینده نتواند انتظارات مبتنی بر وعده های داده شده را برآورده کند همین افرادی که امروز تعریف تمجید می کنند در مقام منتقد برخواهند خاست البته که می دانیم بخشی از همین تعریف و تمجید ها نه از سر عملکرد حاضر بلکه ناشی از دلگیری های به وجود آمده چند سال گذشته ناشی از رفتار مغرورانه کی روش است.

به هر روی امید داریم که شرایط به گونه ای پیش نرود یا بهتر این است که اشاره کنیم شرایط را برای تیم ملی و مارک ویلموتس به گونه ای پیش برده نشود که در آینده نه چندان دور مارک ویلموتسی که امروز حرف از همکاری و مشورت می زند حتی به سایه خودش هم شک داشته باشد اتفاقی که در هشت سال گذشته برای کی روش رخ داد.

درست که فوتبال ملی در چند دهه اخیر از ناحیه عدم برنامه ریزی در جهت برپایی منظم و صحیح ها اردوها و نبود بازی های دوستانه ضربه خورده اما کیست که نداند هستند افراد درکمین و منتظر که تا در اولین گردنه در جهت کسب منفعت های شخصی و گروهی با سنگ اندازی و چوب لای چرخ گذاشتن آن هم به نحوی زخمی عمیق و جانسوز به پیکر تیم ملی وارد کنند .

به همین جهت در میان همه وعده ها امیدواریم حداقل قدرت مدیریتی و به ویژه حس جنگندگی مارک ویلموتس در راس کادر فنی آنقدر قوی باشد تا در مقابل چنین هجوم هایی که بارها و بارها تجربه کرده ایم و از آن رنج برده ایم بتواند قد راست کند و قطار حرکتی تیم ملی را در ریل خود حفظ کند.

محسن زارعی محمدآباد احتصاصی خبرگزاری پارس فوتبال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد