17 میلیارد ریال تجهیزات برای مناطق حاشیه نشین کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد


17 میلیارد ریال تجهیزات برای مناطق حاشیه نشین کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد

یاسوج- ایرنا- مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: باهمکاری دستگاه های اجرایی و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی 17 میلیارد ریال تجهیزات مورد نیاز برای مناطق حاشیه نشیناستان خریداری و توزیع شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی روز دوشنبه در آئین جشن بزرگ «دهه کرامت»، با تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: مبالغی برای تجهیز امکانات مورد نیاز در بخش های مختلف مناطق حاشیه نشین از سوی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، شهرداری مادوان، نهاد کتابخانه های استان، نیروی انتظامی و ورزش و جوانان تخصیص یافت.

حجت الاسلام میرمحمدی بیان کرد: افزون بر ۱۷ میلیارد ریال در این زمینه جمع آوری شد و این مبلغ برای خرید تجهیزات برای حاشیه شهر، مدارس، اماکن ورزشی، اورژانس اجتماعی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، کتابخانه ها و مکان های مشابه هزینه شد.

وی عنوان کرد: جمعیت حاشیه نشین شهر یاسوج ۷۷ هزار نفر است و روزانه این جمعیت در حال افزایش است اما تاکنون امکانات مطلوبی برای خدمات رسانی به مردم در این منطقه ایجاد نشده است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: باید در نظر داشت که بخش زیادی از جامعه آماری این مناطق را کودکان، جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند که در این راستا می طلبد امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای غنی سازی اوقات فراغت آنها پیش بینی شود.

حجت الاسلام میرمحمدی تاکید کرد: دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با کمک تعدادی از دستگاه های اجرایی و فرهنگی فعال نسبت به خرید تجهیزات فرهنگی برای مناطق حاشیه نشین اقدام کرد.

وی افزود: دوره های آموزشی مختلفی برای جمعیت این مناطق از جمله آموزش سبک زندگی، تحکیم بنیان خانواده، مبارزه با آسیب های اجتماعی، مبارزه با اعتیاد، کارگاه های آموزش پیشگیری از طلاق هم برگزار شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت آموزش مهارت های زندگی به ساکنان این مناطق تاکید کرد و گفت: با همکاری فنی و حرفه ای دوره های آموزشی مهارتی مختلفی برای زنان سرپرست خانوار نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به سلامت مناطق حاشیه نشین در اولویت کاری دولت قرار دارد، عنوان کرد: این مهم با مشارکت و همدلی مردم و سمن ها تحقق پیدا می کند.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403