کلام قرآن در رفتار و فرهنگ مسلمانان متجلی شود


کلام قرآن در رفتار و فرهنگ مسلمانان متجلی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هدف مکتب اهل بیت (ع) این است که خود شخص قرآنی شده و سخن، عمل، سیاست و فرهنگش نیز مطابق با دستورات قرآن باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز ۲۴ تیر، در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های کارکنان پایور یگان‌های نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های شرق کشور، اظهار کرد: این قرآن است که در مقابل هر انحرافی درس ایستادگی و صبر می‌دهد. آشنایی با قرآن، مقاومت در مقابل بیگانه و افکار غیر انسانی و اسلامی بیگانگان را آموزش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همواره سیاست دشمن بر این بوده تا محتوای قرآن را کمرنگ کند، اظهار کرد: قرآن کریم هدایت، مقاومت و غیرت می‌دهد و حق را به عنوان جبهه پیروز در مقابل باطل تثبیت می‌کند، لذا مسلم است جامعه‌ای با چنین فکر، فرهنگ، سیاست و قدرت نظامی، به بیگانه باج نمی‌دهد.

عبادی یادآور شد: رضاخان شرایطی را در کشور به وجود آورد که بیگانگان فرهنگ مکتوب و کتب علمی ما که ۲۰۰ سال قبل توسط علما و بزرگان تألیف شده بود را از کشور خارج کردند و چند برابر آن را نیز در ایران از بین بردند، همچنین جلوی نشر فضائل ائمه اطهار (ع) و مجالسی که به نام اهل بیت (ع) برپا می‌شد را گرفتند.

وی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم خانواده‌های جامعه مسلمان، داشتن افتخاری به نام حجاب اسلامی است که در واقع چادر پرچم اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: گاهی یک انسان منحرف با شنیدن یک آیه از قرآن کریم هدایت می‌شود، اما گاهی ممکن است فردی یک عمر قرآن بخواند و هدایت نشود.

عبادی با اشاره به اینکه قرآن در جایگاهی قرار دارد که حتی نگاه کردن به آن نیز ثواب دارد اما هدف نهایی، تاثیرگرفتن از آن است، گفت: آنچه در تعلیم انبیا و ائمه اطهار (ع) به دست ما رسیده، این است که مردم نسبت به قرآن تأثیرپذیر باشند.

وی خاطرنشان کرد: کار اصلی، تأثیرگذاری قرآن در ساختار روحی، فکری، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هر فرد است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه