راهنمای طراحی و چاپ سربرگ اداری، شرکت + نمونه


راهنمای طراحی و چاپ سربرگ اداری، شرکت + نمونه

یکی از عناصر اصلی اوراق اداری، سربرگ است

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چاپ آقا، سربرگ یکی از عناصر اصلی اوراق اداری است که سازمان‌ها برای ارتباطات رسمی خود با سایر سازمان‌ها دیگر و یا افراد حقیقی از آن استفاده می‌کنند.

سربرگ چیست

در حقیقت سربرگ به کاغذی در سایزهای A۴ و یا A۵ گفته می‌شود که برای نگارش نامههای اداری و سازمانی از آن استفاده می‌گردد.

انواع سربرگ

اگر بخواهیم به انواع سربرگ اشاره کنیم، بهتر است در مورد انواع سایز و یا اندازه آن صحبت کنیم. سربرگها معمولاٌ دارای سایزهای مختلفی هستند، ابعادی که معمولاً برای طراحی یک سربرگ در نظر گرفته می‌شود شامل سایزهای A۴ و A۵ است که استفاده از این سایزها بستگی به حجم محتوای درج شده در سربرگ دارد. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که سربرگ‌ها در ابعادهای کوچکتری مانند B۶ و یا A۶ نیز طراحی می‌گردند که این ابعاد معمولاً برای نوشتن یادداشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

راهنمای طراحی و چاپ سربرگ اداری، شرکت + نمونه

راهنمای طراحی سربرگ

سربرگ را می‌توان به صورت سیاه و سفید یا رنگی چاپ کرد. هنگام استفاده از رنگ در طراحی سربرگ، بهتر است که از رنگ سازمانی استفاده شود تا بتواند پیام سازمان را به مخاطبان انتقال دهد. همچنین بهتر است که هنگام طراحی سربرگ، پس زمینه فاقد رنگ باشد تا هنگام گرفتن کپی یا فکس مشکلی پیش نیاید.

هنگام طراحی سربرگ حتماً راه‌های ارتباطی با سازمان نظیر اسم سازمان، آدرس پستی، شماره‌های تماس، آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی داخل سربرگ درج شود تا مخاطب پس از دریافت آن بتواند با سازمان ارتباط برقرار کند.

همان‌طور که اشاره شد سربرگ دارای سایزهای مختلفی می‌باشد که استفاده از این سایزها بستگی به حجم محتوای درج شده در سربرگ دارد.

سربرگ شرکت

شرکت‌ها و یا سازمان‌ها برای نامه‌های اداری و یا سازمانی از سربرگ استفاده می‌کنند تا بتوانند به صورت رسمی با سایر سازمان‌ها ارتباط برقرار کنند. هنگام طراحی سربرگ شرکت، حتماً این موضوع در نظر گرفته شود که اطلاعات کامل تماس شرکت داخل سربرگ درج شده باشد، تا افراد هنگام دریافت نامه سازمانی بتوانند با آن شرکت و یا سازمان ارتباط برقرار کنند.

راهنمای طراحی و چاپ سربرگ اداری، شرکت + نمونه

مراحل چاپ سربرگ

پس از اتمام طراحی سربرگ، نوبت به چاپ سربرگ می‌رسد. گاهی سازمان‌ها برای صرف هزینه کمتر از پرینترهای معمولی داخل سازمان استفاده می‌کنند، اما باید این موضوع را نیز در نظر بگیرند که چاپ با این نوع پرینترها باعث کاهش کیفیت سربرگ شده و هویت و اعتبار سازمان را خدشه دار می‌کنند.

در چاپخانه‌ها برای انجام کارهای چاپی از دو روش (چاپ آفست و یا دیجیتال) استفاده می‌شود. هر کدام از این روشها دارای مزایای منحصر به فردی هستند. از چاپ آفست برای کارهای چاپی با تیراژ بالا و چاپ دیجیتال برای کارهای چاپی با تیراژ پائین استفاده می‌گردد. این دو روش مناسب‌تر از پرینترهای معمولی بوده و باعث افزایش کیفیت در سربرگ‌های چاپی می‌شود.

راهنمای طراحی و چاپ سربرگ اداری، شرکت + نمونه

چاپ سربرگ در چاپ آقا

همانطور که اشاره شد سربرگ نیز مانند سایر اوراق اداری مانند: پاکت اداری، لیبل، کارت ویزیت برای برقراری ارتباطات سازمان و اداری بوده و نشان دهنده هویت سازمان می‌باشد.

در چاپ آقا برای چاپ سربرگ و سایر اوراق اداری از دو روش (چاپ آفست و دیجیتال) استفاده می‌شود. شما می‌توانید به صورت آنلاین سفارشات خود را در سایت چاپ آقا ثبت کرده و آنها را در کمترین زمان، با بهترین کیفیت و با صرف هزینه‌های پائین دریافت کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!