بیش از 3 میلیارد تومان کمک به سیل‌ زدگان مرودشت اختصاص یافت


بیش از 3 میلیارد تومان کمک به سیل‌ زدگان مرودشت اختصاص یافت

شیراز-ایرنا- بیش از سه میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به خسارت دیدگان سیل سال 98 در مرودشت اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت دوشنبه به ایرنا گفت: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ یک میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان آن تسهیلات بلاعوض و یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومان آن نیز تسهیلات کم بهره با نرخ چهار درصد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به روند تشکیل پرونده متقاضیان افزود: با تشکیل کارگروه، تعداد ۲۴۲ پرونده در زمینه‌های باغی، دام وطیور، شیلات و زنبور عسل بررسی و در دستور پرداخت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پس از خود اظهاری بهره بردار مبنی بر خسارت، کارشناسان شهرستانی و اعضای کارگروه متشکل از کارشناس فرمانداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور عشایر و نظام صنفی از زمین مورد نظر بازدید می کنند و پس از تأیید در کمیته تخصصی (کارگروه شهرستانی)، متقاضیان تسهیلات بلاعوض به کمیته استانی ارجاع داده و متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت نیز در سامانه سجاد ثبت می‌شوند.

رحیمی بیان کرد: تسهیلات ارزان قیمت در حال پرداخت است ولی تسهیلات بلاعوض نیاز به مصوبه کارگروه استانی دارد که هنوز تشکیل نشده و در صورت تشکیل و تصویب نهایی پرونده متقاضیان، از محل اعتبارات دولتی مصوبه شماره ۸۱۵۹/۵۶۴۳۸ ه مورخ ۳۱ فروردین ماه سال ۹۸ پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول مبلغ تسهیلات به ازای هر هکتار زمین زراعی و باغی با خسارت ۱۰۰ درصد را پنج میلیون تومان بلاعوض و پنج میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت عنوان کرد.

وی همچنین این میزان را برای هر رأس دام سبک ۵۰۰ هزار تومان به صورت بلاعوض و ارزان قیمت و برای دام سنگین به ازای هر رأس سه میلیون تومان اعلام کرد.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

۹۸۷۳ /‏۱۸۷۶‬

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها