درمان طبیعی دندان درد در خانه با روش های ساده و فوری


درمان طبیعی دندان درد در خانه با روش های ساده و فوری

همانطور که تقریبا همه دندان درد را تجربه کرده اند می دانند که یکی دردناک ترین درد ها است، درد دندان معمولا بدون هیچ نشانه و علائمی به صورت ناگهانی شروع می شود، ما در ادامه این مطلب قصد داریم ارزان ترین و بی ضرر ترین راه های درمان طبیعی دندان درد را در اختیارتان قرار دهیم. درد دندان چرا ایجاد می شود؟ دندان قسمت های مختلفی دارد که نیمی از آن در...

همانطور که تقریبا همه دندان درد را تجربه کرده اند می دانند که یکی دردناک ترین درد ها است، درد دندان معمولا بدون هیچ نشانه و علائمی به صورت ناگهانی شروع می شود، ما در ادامه این مطلب قصد داریم ارزان ترین و بی ضرر ترین راه های درمان طبیعی دندان درد را در اختیارتان قرار دهیم.

درمان طبیعی دندان درد در خانه با روش های ساده و فوری

درد دندان چرا ایجاد می شود؟

دندان قسمت های مختلفی دارد که نیمی از آن در داخل لثه قرار گرفته و نیمه دیگر آن بخش بیرونی دندان را تشکیل داده، تاج دندان همان قسمت بیرونی دندان محسوب می شود که توسط مینای دندان پوشیده شده در زیر این سطح مینا عاج دندان وجود دارد که جنس آن از استخوان است که بیشترین بخش دندان را شامل می شود، مهم ترین وظیفه عاج دندان نگهداری از مغز و اعصاب دندان است، و آخرین قسمت دندان هم ریشه دندان است.

پوسیدگی در هر یک از این بخش های دندان می تواند باعث ایجاد دندان درد شود، درد دندان می تواند آنقدر شدید باشد که احساس کنید کل دندان هایتان به درد آمده، معمولا نمی توان از روی دندان درد چشم پوشی کرد و آن را نادیده گرفت زیرا درد آن زندگی روزمره را مختل می کند که راهی جز اقدام به درمان آن وجود ندارد.

علت دندان درد

۱. حساسیت دندان: این درد در اثر از بین رفتن مینای دندان به وجود می آید که با خوردن غذاهای گرم و سرد تشدید می شود.

۲. آسیب به عصب دندان: وجود درد شدید و مزمن نشان دهنده آسیب به عصب دندان می باشد، این آسیب ممکن است در اثر ضربه و یا پوسیدگی شدید دندان ایجاد شود.

۳. پوسیدگی دندان: زمانی که که شما هنگام غذا خوردن دچار درد فراوانی می شوید نشان گر پوسیده شدن دندان است

۴. دندان نهفته: این درد معمولا به دلیل عدم نبود فضای کافی برای رشد دندان عقل به وجود می آید.

۵. عفونت و آبسه: اگر لثه شما دچار تورم شد نشان دهنده عفونت و آبسه دندان شماست که توام با درد فراوانی است.

۶. شکستگی: دندان درد اثر شکستگی می تواند ناشی از پوسیدگی، دندان قروچه و یا ضربه به وجود بیاید.

درمان طبیعی دندان درد

میخک
میخک یک گیاه داروی است که اثرات درمانی فوق العاده ای دارد، استفاده از روغن میخک یک راه درمان طبیعی دندان درد محسوب می شود که قادر به بی حس کردن و از بین بردن باکتری های بد دندان است، برای استفاده از روغن میخک می توانید روی یک تکه پنبه کوچک مقداری از آن را ریخته و سپس پنبه را روی دندانی که درد می کند بگذارید و سپس کمی با دندانتان فشار دهید. راه دیگر استفاده از میخک جویدن دانه آن است. این روش را برای تسکین کامل دندان درد چند بار در روز استفاده کنید.

پیاز

پیاز هم همانند سیر از بهترین مسکن ها و ضد میکروب ها در جهان محسوب می شود، که به دلیل داشتن این ویژگی ها در برای درمان دندان درد بسیار کار آمد است. برای استفاده از پیاز کافیست یک تکه از پیاز را روی دندان قرار داده و به آرامی با دندانتان آن را له کنید تا آب آن خارج شود.

درمان طبیعی دندان درد در خانه با روش های ساده و فوری

سیر

همانطور که می دانید سیر یکی از بهترین مواد غذایی در جهان محسوب می شود که دارای بیشترین میزان آنتی بیوتیک ها است که در واقع کمک فراوانی به درمان دندان درد می کند، اگر دندان شما دچار آبسه و یا عفونت شده باید باید در مورد استفاده از آن کمی احتیاط به خرج دهید زیرا سیر با بر خورد به التهابات موجب سوزش فراوان می شود، برای این کار یک تکه سیر کوچک را روی دندان آسیب دیده خود بگذارید و به آرامی دندان هایتان را روی هم قرار دهید. بگذارید کمی در همین حالت باقی بماند و سپس دهان خود را آبکشی کنید.

درمان طبیعی دندان درد در خانه با روش های ساده و فوری

زنجبیل

از جمله رایج ترین راه های درمان طبیعی دندان درد استفاده از ریشه زنجبیل است، زنجبیل از زمان های بسیار دور به دلیل داشتن خاصیت دارویی و درمانی مورد توجه فراوانی قرار داشته، جهت استفاده از آن برای دندان درد باید مقداری از آن را روی دندان گذاشته و به خوبی بجوید تا تاثیر خود را بگذارد.

لیموترش

لیمو به دلیل داشتن میزان اسید سیتریک قوی و همچنین مقادیر بالایی از ویتامین C جهت تسکین طبیعی دندان درد بسیار موثر عمل می کند. برای استفاده از آن می توان قسمتی از لیمو را برش داده و یک تکه از آن را روی دندان قرار داده، اما بهترین راه برای استفاده از لیمو ترش این است که مقداری از آب آن را گرفته و با کمی نمک در دهان خود قرقره کرده. این روش را ۲ مرتبه در روز انجام دهید.

درمان طبیعی دندان درد در خانه با روش های ساده و فوری

برگ نعناع

برگ نعناع اثری همانند روغن میخک دارد و یکی از سریع ترین روش های درمان طبیعی دندان درد محسوب می شود کافیست هنگام شروع دندان درد چند برگ از آن را به خوبی بجوید. روش دیگر استفاده از آن تهیه دم نوش نعناع است که بعد از سرد شدن باید آن را به خوبی در دهان خود قرقره کنید.

درمان طبیعی دندان درد در خانه با روش های ساده و فوری

یخ

یخ یک درمان همیشگی و تاثیر گذار برای دندان درد است، استفاده از یخ باعث می شود تا پیام های عصبی درد به کندی انتقال یابند در نتیجه باعث کاهش درد دندان می شود. برای استفاده از این روش باید چند قالب یخ را درون کیسه پلاستیکی قرار داده و سپس آن را درون پارچه قرار دهید سپس آن را روی صورت طرفی که دندان درد دارد به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید، خواهید دید که چگونه درد دندانتان گاهش می یابد.

درمان طبیعی دندان درد در خانه با روش های ساده و فوری

دارچین

دارچین یکی از بهترین و سریع ترین راه های درمان طبیعی دندان درد است برای استفاده از آن باید به اندازه ۱ قاشق چای خوری دارچین را با ۲ قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و به طور مستقیم روی دندان خود قرار دهید برای اثر بخشی سریع تر این روش را روزانه ۲ بار انجام دهید.

درمان طبیعی دندان درد در خانه با روش های ساده و فوری

روغن اسطوخودوس و بابونه

این ۲ گیاه دو ترکیب بسیار بی نظیر برای درمان طبیعی دندان درد محسوب می شود که استفاده از آن کار بسیار راحتی است کافیست مقدار کمی از روغن این دو گیاه را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس به خوبی در دهان خود بچرخانید و بعد دهان خود را آب کشی نمایید.

چریش

این گیاه از قدیمی ترین گیاهان شناخته شده برای درمان طبیعی دندان درد است، گیاه چریش به سلامت دهان و دندان کمک زیادی می کند و باعث می شود تا درد های ناشی از پوسیدگی دندان کاهش یابد. برای استفاده از گیاه چریش می تواند برگ ها آن را به راحتی بجوید اما روش دیگر آن این است که می توانید مقداری از برگ چریش را له کرده و به صورت مستقیم روی دندانتان قرار دهید تا تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

درمان طبیعی دندان درد در خانه با روش های ساده و فوری

تمام راه های درمان طبیعی دندان درد که در اختیارتان قرار داده ایم را برای نتیجه گیری بهتر از آن را روزی ۲ الی ۳ مرتبه استفاده کنید تا بتوانید به طور موقت جلوی درد دندانتان را بگیرید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی