جوانان انس با قرآن را در برنامه روزمره خود قرار دهند


جوانان انس با قرآن را در برنامه روزمره خود قرار دهند

گروه فعالیت های قرآنی ــ حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: جوانان باید انس با قرآن را در برنامه روزمره خود قرار دهند؛ چراکه برخی به‌دنبال هدف قرار دادن عقاید جوانان هستند.

جوانان انس با قرآن را در برنامه روزمره خود قرار دهند

رضا محمدپور، حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه از همان ابتدای کودکی علاقه زیادی به یادگیری قرآن داشتم، گفت: انسان بدون قرآن هیچ است. به عبارت دیگر قرآن دفترچه راهنمای انسان است که بدون استفاده از آن انسان هیچ وقت به آن مقصود خلقت خود نخواهد رسید و شاید فرقی با دیگر موجودات نخواهد داشت.

وی افزود: قرآن کتابی نیست که فقط مختص یه قشر از جامعه باشد، این فرهنگ غلطی است که برای مثال بسیاری فکر می‌کنند قرآن فقط برای کسانی هست که رشته دانشگاهی‌شان الهیات و علوم دینی است یا حداقل بیشتر این قشر از جامعه با آن سر و کار دارند، بلکه قرآن کتاب هدایت انسان است و هر انسانی در هر سطح و مقامی که باشد می‌تواند با تلاوت، انس با قرآن، تفکر، تدبر و عمل به دستورهای آن از هدایت و راهنمایی نسبی قرآن بهره‌مند شود.

وی افزود: قرآن انسان را به تفکّر در جهانی که او را احاطه کرده است ترغیب‌ و او را به شناخت رمز جهان هستی رهنمون می‌کند. قرآن به بهترین نحو در هر زمینه‌ای برای بشر پاسخگو است و این مختص همه دوران‌ها است و ربطی به پیشرفت تکنولوژی و عصر ماشینی ندارد.

محمدپور با اشاره به اینکه فرهنگ کامل قرآنی بعد از ظهور محقق خواهد شد، افزود: برای اینکه فرهنگ قرآنی در جامعه رواج پیدا کند قدم‌های استوار زیادی باید برداشته شود و اصلا کار آسانی نیست! با خواندن قرآن و عمل کردن به دستورات الهی با نیت و اخلاص قوی به این امر کمک می شود. ولی باید در مدارس هم به این مساله به صورت جدی پرداخته شود و مفاهیم قرآن از همان ابتدای مدرسه تا دانشگاه مورد بحث و بررسی بیشتری قرار گیرد.

این حافظ کل قرآن، بیان کرد: اگر جوانان با قرآن مأنوس شوند، آیات روح بخش آن با دل و جان آنان می‌آمیزد و قلبشان نورانی می‌شود. در عصری که دشمنان اسلام از هر سو و با تمام امکانات به نابودی اسلام، کمر بسته‌اند، انس با قرآن برای تمام مسلمانان، ضرورتی انکارناپذیر است؛ چراکه در صورت مأنوس نشدن با کلام وحی و فاصله گرفتن از این سرچشمه نور، در معرض خطرات متعددی قرار خواهند گرفت، که از مهم ترینِ آن خطرات، ضلالت، گمراهی و تسلط بیگانگان است.

وی اظهار کرد: جوانان باید انس با قرآن را در برنامه روزمره خود قرار دهند چراکه برخی به دنبال هدف قرار دادن عقاید جوانان هستند. شخصیتی که تحت تأثیر تربیت‌های قرآنی قرار گرفته‌، شخصیتی مسئولیت‌پذیر است‌؛ نه تنها در مقابل کج‌روی‌، انحراف‌، جهالت و فساد سکوت نکرده در آن حل نمی‌شود، بلکه در برابر حرکت جامعه و خانواده و نزدیکان خویش نیز، خود را مسئول می‌داند و برای هدایت دیگران‌، خود را به زحمت می‌اندازد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام