حسین زمان : آمدم تا فریاد بزنم


تهران (پانا) - نشست خبری کنسرت حسین زمان امروز دوشنبه 24 تیرماه 96 در برج با حضور این خواننده و عوامل کنسرت در برج میلاد تهران برگزار شد.

حسین زمان : آمدم تا فریاد بزنم

تهران (پانا) - نشست خبری کنسرت حسین زمان امروز دوشنبه ۲۴ تیرماه ۹۶ در برج با حضور این خواننده و عوامل کنسرت در برج میلاد تهران برگزار شد.

حسین زمان که بعد از ۱۷ سال دوری از صحنه در سوم مردادماه به صحنه خواهد رفت درباره برنامه کنسرت پیش رو گفت: در این کنسرت هم کارهای قدیمی من اجرا میشود که مردم با آن خاطره دارند و چند کار از دوران فراغت من خوانده میشود. در این شب همچنین ۳ آهنگ جدید هم اجرا میشود که تا امروز شنیده نشده اند.
وی افزود: یکی از این قطعات "برادر جان" نام دارد که درد دلی از اوضاع این روزهای ماست‌.
این خواننده در ادامه با اشاره به ضعف موجود در موسیقی پاپ ایران گفت: من هنوز موسیقی پاپ دهه ۵۰ را گوش میکنم و ما بعد از همه تلاش ها نتوانستیم به پاپ دهه ۵۰ برسیم. اگر موسیقی پاپ بخواهد فرهنگسازی کند و اثرگذار باشد مستلزم آن است که آدمهای جوان و با استعداد. کنار ننشینند. باید موسیقی خوب ارائه شود تا کم کم ذائقه مردم تغییر کند.
زمان درباره سالهای دوری خود از عرصه موسیقی ایران گفت: هفده سال زمان بلندی است که شاید حتی باعث فراموشی یک خواننده شود ولی امروز آمدم بخوانم. آمدم فریاد بزنم و مطمئنم صدایم به گوش حتی جوانهای ۲۰ ساله خواهد رسید. هنرمند به نام زنده است و وقتی نتواند کار کند دیگر کسی او را نمی شناسد ولی این اتفاق هنوز برای من نیفتاد و من خوشحالم که امروز در بین جوانان بیست و دو ساله هم مرا میشناسند.
وی درباره سبک موسیقی خود گفت: کار من کلام محور است یعنی ترانه نقش مهمی در آن دارد. من معتقدم هر موسیقی چه طرب انگیز، چه عاشقانه و چه اجتماعی باید حرفی برای گفتن داشته باشد. من سبک و سیاق گذشته را ادامه خواهم داد و از تکنیکهای جدید هم استفاده میکنم. سعی میکنم حرفم حرف مردم باشد ولی حتما چارچوب هایم را حفظ میکنم.
این خواننده با اشاره به موضع صداوسیما درباره کارهای خود گفت: صداوسیما روزی دستوری صادر کرد که کارهای من پخش نشود امروز حتی اگر آنها بخواهند من حاضر نیستم پایم را آنجا نخواهم گذاشت.
حسین زمان در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت هنر و هنرمند اشاره کرد و گفت: هنر بیان زیبای واقعیتهاست و وظیفه هنرمند روشنگری است. اگر هنرمند شریک درد مردم نباشد و از درد مردم نگوید هنرمند نیست

هیچ جناح و دسته ای برای من قدمی برنداشت
وی درباره سالهای ممنوع الکاری خود گفت: به من می گفتند زیاد حرف میزنی و اظهار نظر میکنی. فقط بخوان. من نمی توانستم حرف نزنم و برای همین ۱۷ سال کنار گذاشته شدم. من وابسته به هیچ گروه و دسته ای نیستم. فقط نمیتوانم در مقابل بعضی واقعیت های جامعه سکوت کنم. مردم هم این را درک کردند. من به هیچ وجه سیاسی نیستم و وابستگی جناحی ندارم. البته من تفکرات سیاسی خودم را دارم ولی اهل سیاست بازی نبوده و نیستم. هیچ یک از احزاب سیاسی و هیچ دولت اصولگرا یا اصلاح طلب گامی برای من برنداشته است و من وامدار هیچ یک از آنها نیستم به همین دلیل مایل نیستم از نام من در هیچ انتخاباتی استفاده شود.

قصد ندارم ایران را ترک کنم
مطلبی برنامه گذار این کنسرت گفت: بعد از انتشار خبر برگزاری کنسرت آقای زمان بعضی مسئولان از ما خواستند که به دیدنشان برویم. البته این دیدار نه برای عکس یادگاری بود و نه گذاشتن شرط و شروط. البته بسیاری از آنها حتی نمی دانستند آقای زمان ۱۷ سال اجازه فعالیت نداشتند.
زمان با اشاره به سابقه زندگی در خارج از ایران گفت: من یکبار سال ۵۷ برای تحصیل به آمریکا رفتم ولی وقتی جنگ شروع شد به ایران برگشتم تا بجنگم. البته به دلیل انقلاب فرهنگی ۹ سال طول کشید تا لیسانسم را بگیرم ولی عاشق ایران هستم و قصد رفتن از ایران را ندارم.
وی با اشاره به مبالغ بالای بلیت کنسرتها گفت: باید هزینه ها پایین بیاید تا ما بتوانیم بلیت ارزان بفروشیم.
وی با اعلام آمادگی درباره کنسرت رایگان خیابانی گفت: اگر این فضا در اختیار ما گذاشته شود ما حاضریم هرچند شب که بخواهند رایگان برای مردم برنامه اجرا کنیم.

سالها تدریس کردم
حسین زمان در پاسخ به سوالی درباره شغل خود در سالهای دوری از موسیقی گفت: من سالهاست که تدریس میکنم و به مدت طولانی در دانشگاه شریف پردیس کیش هم مدرس و هم معاون طرح و برنامه بودم. البته به لطف بعضی دوستان در چهار - پنج سال اخیر از این هم محروم شدم و فقط به بعضی شرکتهای ای تی مشاوره میدادم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس