چگونه آرسنیک برنج را کاهش دهیم ؟


.موضوع افزایش دریافت آرسنیک وقتی مهم می شود که بخش عمده ای از رژیم غذایی ما را تشکیل می دهد و پایه غذایی کودکانمان را بیشتر بر اساس مصرف پوره و حریره برنج تعریف می کنیم و از طرفی نمی دانیم که برنج مصرفی ما چه میزان آرسنیک دارد

چگونه آرسنیک برنج را کاهش دهیم ؟
شفا آنلاین>تغذیه>آرسنیک عنصر سمی است که در بافت های گیاهی و جانوری یافت می شود و برنج جزو محصولات گیاهی است که با قابلیت جذب بالای آرسنیک احتمال آلودگی بیشتری دارد.

به گزارش شفا آنلاین:این عنصر بر سلامت انسان تاثیر سوء دارد و باعث انواع سرطان، تنگی رگ های خونی ، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 می شود .موضوع افزایش دریافت آرسنیک وقتی مهم می شود که بخش عمده ای از رژیم غذایی ما را تشکیل می دهد و پایه غذایی کودکانمان را بیشتر بر اساس مصرف پوره و حریره برنج تعریف می کنیم و از طرفی نمی دانیم که برنج مصرفی ما چه میزان آرسنیک دارد اما می توان با روش هایی میزان آرسنیک را کاهش داد از جمله :
شست و شوی برنج با آب تمیز و اطمینان از این که آب حاوی آرسنیک اضافه نباشد.


به گفته کارشناسان، برنج قهوه ای حاوی آرسنیک بیشتری است . برنج هایی که در فصل کم آب سال محصول داده است به دلیل استفاده از آب های آلوده برای آبیاری آن به احتمال بیشتر به آرسنیک آلوده است .برای شست وشوی برنج پیشنهاد می شود پنج بار به حجم برنج آب اضافه کنید و سپس برنج را شست وشو دهید با این کار میزان آرسنیک نصف می شود حتی توصیه می شود برنج را یک شبانه روز در آب خیس کنید.

بهترین روش برای پخت برنج
بهترین روش پختن برنج حاوی آرسنیک بالا به شرط خیس کردن آن این روش است که تا زمانی که آب آن کاملا شفاف شود آن را شست وشو دهید . بعد در قابلمه بریزید و پنج برابر برنج آب اضافه کنید واجازه دهید بجوشد و سپس آبکش کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس