هیچ نقشه‌ای از ساختمان‌های مهم و حیاتی تهران نداریم


هیچ نقشه‌ای از ساختمان‌های مهم و حیاتی تهران نداریم

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: هیچ نقشه‌ای از ساختمان‌های مهم و حیاتی تهران نداریم تا در زمان بحران عملکرد خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جلسه هم اندیشی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان که در سازمان نظام مهندسی شهر تهران برگزار شد، گفت: اواخر سال ۹۶ ساختمان برق حرارتی در خیابان ولیعصر آتش گرفت و ما برای اینکه بدانیم آتش را چگونه خاموش کنیم مجبور شدیم چند نفر از مهندسان مان را وارد ساختمان کردیم.

صبوری ادامه داد: هیچ چیزی به نام شناسنامه فنی در آن ساختمان وجود نداشت و این در حالی است که یک سینما در هر دو ساعت ۵۰۰ نفر انسان حضور دارند در حالی که شناسنامه فنی ندارند.

وی افزود: در بحث بحران نمی‌دانیم که اکشن پلن ما برای بحران‌های رخ داده چه باید باشد و هیچ نمایی از ساختمان نداریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: یک بخش کار این است که بگوییم ساختمان های مسکونی شناسنامه فنی بگیرند اما سایر ساختمان‌ها مثل بیمارستان‌ها و مراکز دولتی و تفریحی تکلیفشان چیست؟

صبوری گفت: لازم است دستگاه‌های مسؤول ورود کرده و در یک همکاری چند جانبه برای ساختمان‌های دولتی هم فکری کرد تا اگر فردا یک بحران رخ داد بدانیم چگونه وارد حل آن بحران شود.

وی ادامه داد: اگر سختگیرانه نسبت به ساختمان‌های دارای اهمیت بالا ورود پیدا کنیم سایر مردم هم نسبت به داشتن شناسنامه فنی ساختمان‌های مسکونی حساس می‌شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: داده ما از یک مرکز آموزش سربازی یا پادگان چیست که اگر خدای نکرده فردا یک آتش سوزی رخ داد بدانیم لوله‌های آب در کجاست.

صبوری افزود: می‌شود یک کار مشترک تعریف کرد تا با اندک پولی اطلاعات مهمی که برای ورود به بحرانهای حوزه تهران وجود دارد فکری کرد و نمایی کلی از آن داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403