اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های آبخیزداری در شیروان


اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های آبخیزداری در شیروان

بجنورد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: امسال، 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای طرح های حوضه آبخیزداری در این شهرستان خراسان شمالی اختصاص یافته است.

مصطفی سیامکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این میزان اعتبار ۲ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است، اظهار داشت: با تخصیص به موقع اعتبارات تاکنون اقدامات خوبی در حوضه آبخیز شهرستان انجام گرفته است.

وی گفت: با اعتبارات تخصیص یافته در حوضه های آبخیز اسطرخی و زو این شهرستان عملیات گابیون به حجم هزار مترمکعب، خشکه چین ۳۰۰ متر مکعب و گپری ۳۵۰ متر مربع انجام می شود.

سیامکی اهداف کلان آبخیزداری و آبخوانداری را تعادل اکوسیستم‌های طبیعی دانست و افزود: پروژه‌های چندمنظوره مدیریت جامع حوضه آبخیز برای حفظ پوشش گیاهی، حفظ آب و خاک، پیشگیری و کاهش خسارات سیل همچون کاهش سرعت سیل، پایداری سیستم‌های طبیعی و کاهش تبعات منفی بلایای طبیعی و افزایش توان محیطی برای مقابله با خشکسالی و کم آبی است.

تاکنون مطالعات آبخیزداری این شهرستان در سطح ۱۶۰ هزار هکتار معادل ۴۰ درصد آن انجام شده است.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس