شهرکرد میزبان المپیاد ورزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور است


شهرکرد میزبان المپیاد ورزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور است

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری از برگزاری پنجمین المپیاد ورزشی این مرکز آموزش عالی کشور در استان در مردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، فرید براتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره المپیاد ملی ۳ هزار دانشجوی پسر و دختر در ۱۱ عنوان رشته ورزشی از ۳۱ استان کشور به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته وی، دانشجویان پسر در رشته های کشتی آزاد و فرنگی، تکواندو، شنا، دوومیدانی، شطرنج، بدمینتون، کاراته، جودو، تیراندازی تنیس روی میز و دختران ورزشکار شرکت کننده نیز غیر از رشته جودو و کشتی در ۹ رشته مذکور شرکت خواهند کرد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی چهار محال و بختیاری، زمان برگزاری پنجمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجو. یان علمی کاربردی کشور در بخش بانوان را ۵ تا ۱۱ مرداد ماه و رقابت پسران دانش آموز شرکت کننده را ۱۳ تا ۱۸ مردادماه سال جاری اعلام کرد.

براتی تصریح کرد: داوری و فرایند برگزاری مسابقات رشته های مختلف ورزشی برعهده هیات های ورزشی مرتبط استان گذاشته شده است.

وی از فعال شدن ۱۶ کمیته برگزاری پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کشور در این استان خبر داد و تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این دوره مسابقات با مشارکت دانشگاه شهرکرد، سازمان آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط ورزشی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی چهار محال و بختیاری همچنین از راه اندازی و پذیرش دانشجو چهارمین مرکز کشور در رشته تخصصی گردشگری در استان خبر داد و تصریح کرد: این استان بعد از تهران، خراسان رضوی و مازندران در رشته تخصصی گردشگری امسال برای نخستین بار دانشجو پذیرش خواهد کرد.
براتی افزود: این رشته تحصیلی تخصصی به صورت بین المللی و با مشارکت بخش خصوصی کشور مالزی در استان امسال پذیرش دانشجو خارجی نیز پذیرش خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، هم اینک ۴ هزار و ۹۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در ۶۷ کدرشته در قالب ۴۰ رشته مقطع کاردانی و ۲۷ رشته کارشناسی در این دانشگاه چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند.
۶۱۹۹/‏۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟