استطاعت جسمی در حج ضرورت دارد/ وضعیت سلامت زائران بهتر از پیش بینی‌ها است


استطاعت جسمی در حج ضرورت دارد/ وضعیت سلامت زائران بهتر از پیش بینی‌ها است

رشیدیان با بیان‌اینکه وضعیت سلامت زائران خانه خدا تا کنون بهتر از پیش بینی‌ها بوده است، گفت: برای انجام حج، داشتن استطاعت جسمی در کنار استطاعت مالی، از شرایط مهم وجوب آن است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «علیرضا رشیدیان» روز گذشته (یکشنبه، 23 تیرماه) پس از بازدید از درمانگاه های زائران ایرانی در مدینه منوره، وضعیت حجاج را بهتر از آن چیزی توصیف کرد که کارشناسان، پیش بینی کرده بودند.

رئیس سازمان حج و زیارت که در پایان بازدید از سه درمانگاه ایران در مدینه منوره در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با وجود آنکه به دلیل گرمای هوا و سن بالای زائران، مقداری نگرانی داشتیم اما الآن که شرایط درمانگاه ها و مراجعات به آنها را بررسی کردیم، دیدیم وضعیت حجاج ایرانی بهتر از آن چیزی است که پیش بینی کرده بودیم.

وی افزود: این شرایط، جای شکر خداوند و قدردانی از کادر درمانی و زائران بابت ارایه و رعایت توصیه های پزشکی دارد. میانگین سنی حجاج ایرانی در سال جاری 56 سال است و 53 درصد از مجموع 86 هزار و 500 نفر آنان را زنان تشکیل می دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت ابراز کرد: داروها و تجهیزات پزشکی درمانگاه های ایران در مکه و مدینه بموقع ترخیص شده است، پزشکان و کادر درمانی در محل فعالیت خود مستقر هستند و در همه درمانگاه ها، کادر پزشکی اعم از زن و مرد به ارایه خدمت مشغولند.

وی با بیان اینکه گزارش های کارشناسی و اظهارات زائران مراجعه کننده از شرایط درمانگاه ها، مثبت بود، گفت: همه از خدمات بهداشتی و درمانی ارایه شده، راضی بودند .

رشیدیان افزود: امیدواریم با تداوم این خدمات در مکه و بویژه ایام تشریق، شرایط مناسبی را برای زائران که میانگین سنی بالایی دارند و در گرمای هوا قرار است مناسک حج را انجام دهند، فراهم کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برای انجام حج، داشتن استطاعت جسمی در کنار استطاعت مالی، از شرایط مهم وجوب آن است، گفت: برای اطمینان از استطاعت جسمی زائران، قبل از سفر، معاینات لازم، واکسیناسیون و آموزشهای بهداشتی در ایران انجام می شود.

وی ابراز کرد: علاوه بر آن، با توجه به آسیب شناسی که هر سال از خدمات هیات پزشکی انجام می شود، تلاش بسیاری صورت گرفت تا امسال کاستی های این حوزه برطرف شود.

رشیدیان، ایجاد سه درمانگاه با امکانات مناسب در نقاط مختلف استقرار زائران در مدینه، ایجاد یک بیمارستان مجهز و راه اندازی درمانگاه های متعدد در مکه و نیز، پیش بینی خدمات موردنیاز درمانی در مشاعر مقدسه را از جمله اقدامات سازمان حج و زیارت در حوزه بهداشت و درمان در سال جاری برشمرد.

از روز دوشنبه، 17 تیرماه تا روز گذشته بیش از 13 هزار زائر ایرانی برای زیارت و انجام مناسک حج وارد مدینه منوره شده اند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته