طلاق در خلخال کاهش یافت


طلاق در خلخال کاهش یافت

اردبیل _ ایرنا _ رئیس اداره ثبت احوال خلخال از کاهش 9.6 درصدی طلاق در سه ماه نخست امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل خبر داد.

سیدعیسی کریم پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که در بهار سال گذشته ۳۱ مورد واقعه طلاق در خلخال به ثبت رسیده این میزان در طول سه مامه اول امسال به ۲۸ مورد کاهش یافت.

وی گفت: در این مدت آمار ازدواج در این شهرستان ۱۳.۴ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته که این امر برغم کاهش طلاق موجب نگرانی مسئولان ذیربط منطقه شده است.

او اظهار داشت: در بهار سال گذشته ۲۵۳ مورد ازدواج و در سه ماه بهار امسال ۲۱۹ مورد در دفاتر رسمی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه ازدواج و طلاق ۲ رویداد اجتماعی مهم در تشکیل جامعه هستند از کاهش ۱۳ درصدی آمار ازدواج در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ خبر داد و گفت: ۸۲۱ مورد ازدواج به ثبت رسیده سال ۹۶ در این شهرستان به ۸۱۱ مورد در سال گذشته کاهش یافت.

کریم پور اظهار داشت: میزان تولد نیز در این شهرستان در سال ۹۷ نسبت به سال ما قبل آن ۵.۵ درصد کاهش یافته و مرگ و میر و فوت شدگان هم ۷.۵ درصد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد داشته است.
وی افزود: مجموع متولدین سال ۹۶ این شهرستان هزار و ۱۰۸ نفر بود که این میزان در سال گذشته با ۶۰ نفر کاهش به هزار و ۵۳ رسیده است.

وی وجود فرهنگ غنی مذهبی در جامعه، پرهیز خانواده‌ها از موافقت با ازدواج دختران در سن پایین، اقدامات پیشگیرانه، ارائه آموزش‌های خانواده به زوج‌ها قبل، حین و پس از ازدواج و ترویج فرهنگ صلح و سازش در بین زوج‌های جوان را از جمله عوامل کاهش آمار طلاق در خلخال برشمرد.

کریم پور همچنین نسبت به کاهش ازدواج در خلخال هشدار داد و گفت: جمعیت فعلی این شهرستان بر اساس سرشماری سال ۹۵ کمتر از ۸۶ هزار نفر است که نشان دهنده کاهش ۱۰ هزار نفری در مقایسه با سرشماری سال ۹۰ می‌باشد.
وی گفت: در صورت ادامه روند کاهش ازدواج و موالید در این شهرستان احتمال بحران جمعیت در ۱۰ سال آینده دور از انتظار نیست.
او با اشاره به افزایش آمار جمعیت سالمند خلخال اظهار داشت: در کنار کاهش جمعیت، بی رغبتی خانواده‌ها به فرزند آوری موجب شده تا جمعیت این شهرستان به سمت سالخوردگی و سالمندی برود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد