​«یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» میزبان اسدالله شعبانی می‌شود


​«یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» میزبان اسدالله شعبانی می‌شود

شب اسدالله شعبانی، نویسنده و شاعر پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان، در پانزدهمین برنامه پویش «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» برگزار می‌شود.

​«یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» میزبان اسدالله شعبانی می‌شود ​«یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» میزبان اسدالله شعبانی می‌شود
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پویش «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» که همزمان با اجرای نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزار می‌شود از برنامه‌هایی است که تلاش می‌کند نویسندگان و فعالان حوزه کودک و نوجوان را بیش از پیش به جامعه معرفی کرده و امکان دیدارشان را با مخاطبان فراهم کند.

نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» در پانزدهمین شب از پویش «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» میزبان اسدالله شعبانی می‌شود. اسدالله شعبانی، شاعر و نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان، متولد 1337 است و برخی آثارش همچون «‌پرچم سبز درخت»، «ماه نو، نگاه نو» و «‌زمین ما، دل ما» تاکنون جوایزی را برای او در حوزه ادبیات کودک به ارمغان آورده‌اند. همچنین از دیگر آثار او می‌توان به مجموعه شعری با عنوان «یک نفر رد شد از کنار دلم» و مجموعه «خرمن قصه خردسالان» اشاره کرد.

فرهاد حسن‌زاده، محمود برآبادی، محمدرضا شمس، محمدرضا یوسفی، عباس جهانگیریان، مهدی حجوانی و غلامرضا امامی از دیگر نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان هستند که تا به‌حال در این برنامه حضور داشته‌اند.

قصه این نمایش ماجرای کتابخانه‌ای است که از سوی خانمی اداره می‌شود که معتقد است قصه‌ها و کتاب‌ها می‌توانند تاثیر خوب و جادویی داشته باشند و با ورود دختر کوچکی به نام سارا که مدتی است به دلیل مسایل پیش آمده در زندگی‌اش غمگین و تنهاست، ماجراهای عجیبی شکل می‌گیرد.

نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» با الهام از کتاب «مجموعه قصه‌های شل سیلوراستاین» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی گروه نمایشی «بازی‌سازان» تولید شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند چهارشنبه 26 تیرماه 1398 ساعت 18:30 به مرکز تئاتر کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب، پارک لاله، سالن بوستان مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟