فراکسیون مستقلین ولایی لیست حمایتی برای انتخاب حقوقدان شورای نگهبان ارائه نمی دهد


فراکسیون مستقلین ولایی لیست حمایتی برای انتخاب حقوقدان شورای نگهبان ارائه نمی دهد

تهران- ایرنا- نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز فراکسیون با 5 حقوقدان معرفی شده از سوی قوه قضائیه جهت انتخاب 3 حقوقدان شورای نگهبان گفت: اعضای فراکسیون بنایی برای ارائه لیست حمایتی از این 5 کاندیدا را ندارند.

به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص نشست امروز- دوشنبه- فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، اظهار داشت: امروز ۵ حقوقدانی که از طرف قوه قضائیه برای انتخاب ۳ حقوقدان شورای نگهبان معرفی شده بودند را به فراکسیون مستقلین دعوت کردیم و حرف‌های آن‌ها را شنیدیم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان دغدغه‌هایی را نسبت به افراد معرفی شده داشتند و مسائلی مانند شفاف سازی و ارتباط شورای نگهبان و مجلس را مطرح کردند.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه نمایندگان به ایجاد ارتباط ارگانیک بین شورای نگهبان و مجلس تاکید داشتند تا بتوانیم کارهای زیادی را هماهنگ کنیم، افزود: فارغ از تایید صلاحیت‌ها، خطوط قرمز شورای نگهبان باید شفاف‌تر و کمرنگ تر شود تا حریت و آزادگی در نمایندگان بیش از پیش ایجاد شود و مرتب این ترس و خوف در دل نمایندگان نباشد که از رد صلاحیت نگرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان باید در زمان بررسی صلاحیت‌ها پاسخگو باشد و انرژی مجلس را نگیرد؛ برای مثال، اگر شورای نگهبان مخالف استانی شدن انتخابات است، از ابتدا این نظر را اعلام کنند تا این همه انرژی از مجلس گرفته نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه مورد خواست نمایندگان بود، ایجاد تعامل بیشتر با حقوقدانان شورای نگهبان در تدوین و تصویب طرح‌ها بوده تا جایگاه نمایندگان مردم در رأس امور باشد.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه شورای نگهبان نهادی است که وجودش برای ایجاد نهاد تقنینی کشور ضروری است، افزود: در صورتی که همکاری بین مجلس و شورای نگهبان بیشتر شود، نتایج مثبتی حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵ حقوقدان معرفی شده از سوی قوه قضائیه خود را در فراکسیون معرفی کردند، اظهار داشت: فارغ از سوابق اجرائی و علمی این ۵ عضو معرفی شده، نوع نگاه‌ها این ۵ نفر برای نمایندگان مهم بود تا زوایای دید آن‌ها نسبت به پارلمان را متوجه شوند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فراکسیون تصمیم ندارد در خصوص انتخاب ۳ حقوقدان شورای نگهبان لیست حمایتی بدهد، بیان کرد: فراکسیون مستقلین ولایی مجلس فرصتی را برای این ۵ نفر ایجاد کرد تا خود را معرفی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر