خواندن داستان‌های خیال‌انگیز خلاقیت بچه‌ها را تقویت می‌کند


خواندن داستان‌های خیال‌انگیز خلاقیت بچه‌ها را تقویت می‌کند

فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی، معتقد است پرداختن به داستان‌های فانتزی برای گروه سنی 8 تا 10 سال بسیار جذاب است چون به شدت اهل تخیل هستند و خواندن داستان‌های خیال‌انگیز می‌تواند منجر به افزایش و تقویت خلاقیت در آن‌ها شود.

خواندن داستان‌های خیال‌انگیز خلاقیت بچه‌ها را تقویت می‌کند خواندن داستان‌های خیال‌انگیز خلاقیت بچه‌ها را تقویت می‌کند
فریدون عموزاده خلیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثار در دست تالیفش توضیح داد: چندی پیش کتاب با عنوان «اژدهای بدجنسی که چشم‌هایش آستیگمات بود/ نبود» از من از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد که شخصیت محوری آن بچه‌ اژدهایی مهربان بود.

این نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان افزود: به‌نظرم این کتاب می‌توانست نقطه آغازی باشد برای داستان‌های دیگر و بر این اساس دو داستان دیگر هم با محوریت این شخصیت در دست نگارش دارم که جنبه فانتزی دارد و برای کودکان گروه سنی 8 تا 10 سال مناسب است.

وی در ادامه یادآور شد: پرداختن به داستان‌های فانتزی برای این گروه سنی بسیار جذاب است چون به شدت اهل تخیل هستند و خواندن داستان‌های خیال‌انگیز می‌تواند منجر به افزایش و تقویت خلاقیت در آن‌ها شود.

خالق «دو خرمای نارس» با بیان اینکه این کتاب‌ها را برای چاپ به نشر ثالث تحویل می‌دهد، افزود: مراحل نگارش این داستان‌ها رو به پایان است و امیدوارم مراحل تصویرگری و آماده‌سازی آن‌ها تا دی‌ماه سال جاری به پایان برسد و در نمایشگاه کتاب سال آینده عرضه شود.

عموزاده خلیلی، همچنین از نگارش داستان‌هایی برای نوجوانان، خبر داد و گفت: مشغول نگارش تعدادی داستان با موضوعات مختلف در قالب رئال برای نوجوانان هستم و بعد از اتمام نگارش به ناشر تحویل می‌دهم.

فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده، پژوهشگر، روزنامه‌نگار، بهمن ماه ۱۳۳۸ در سمنان، متولد شد. او از دوران دانشجویی کار نویسندگی را آغاز کرد و بخش کودک و نوجوان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را راه‌اندازی کرد و در فاصله سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۶ مسئولیت‌های مختلفی همچون دبیر شورای ادبیات، مسئول واحد قصه، مسئول واحد کودک و نوجوان، مسئول جُنگ سوره و... را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برعهده داشت و دفتر هنر و ادب کودک و نوجوان را در سال ۱۳۶۵ به همراه دوستانش پایه‌گذاری کرد. عموزاده خلیلی تا به حال بیش از 30 اثر مانند «دو خرمای نارس»، «سفر به شهر سلیمان»، «خدای روزهای بارانی» و «زرد مشکی» برای کودکان و نوجوانان خلق کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق