جریان زاینده‌رود، فعلاً فقط 20 روز + فیلم


جریان زاینده‌رود، فعلاً فقط 20 روز + فیلم

وزارت نیرو اعلام کرده بود با هدف ایجاد روحیه نشاط شهروندان و رونق گردشگری، زاینده‌رود تا پایان تابستان جاری می‌ماند. با این حال، مطابق تصمیم کمیته ۱۵ نفره، آب زاینده رود تنها برای کشت تابستانه کشاورزان و به صورت سهمیه‌بندی برای ۲۰ روز جریان خواهد داشت. این روند در مرداد نیز به همین شکل خواهد بود و در شهریور شاید مدت کوتاه‌تری جاری باشد.
مطابق آخرین تصمیم در کمیته 15 نفره زاینده رود، سیزدهم تیر ماه امسال دوباره بعد از 10 روز خشکی خروجی سد زاینده رود افزایش یافت و از این تاریخ آب نزدیک 20 روز در شرق اصفهان و حدود 15 روز در غرب اصفهان تحویل کشاورزان داده شود و در مرداد ماه نیز این رویه تکرار خواهد شد.
این در حالی است که پیش از این وزیر نیرو و معاون وی بر جریان زاینده رود در تابستان جهت نشاط شهروندان و حضور گردشگران در اصفهان سخن گفته بودند و هفته گذشته نیز شخص رئیس جمهور در نامه ای بابت این تصمیم از وزارت نیرو تشکر کرد.
اما امروز شهروندان اصفهانی و دوستدارن محیط زیست نگران و گلایه مند از این تصمیم هستند چرا که وزارت نیرو دوباره حقابه شهر اصفهان و تالاب گاوخونی را نادیده گرفته است، این در حالیست که در تیرماه امسال، روزهای بسیاری، هوای اصفهان ناسالم بوده و همچنان ذرات غبار و ریزگردها بر این شهر سایه افکنده است.

انتهای پیام انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس