جشن زیر سایه خورشید در مهریز برگزار شد


جشن زیر سایه خورشید در مهریز برگزار شد

یزد- ایرنا- دوازدهمین جشن زیرسایه خورشید با حضور تعدادی از خادمان آستان قدس رضوی و قشرهای مختلف مردم و تعدادی از مسئولان محلی یکشنبه شب در حسینیه باغ بهار مهریز برگزار شد.

این مراسم معنوی همزمان با دهه کرامت (۱۳ الی ۲۳ تیرماه) و در سالروز میلاد هشتمین خورشید امامت، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) با استقبال بی نظیر مردمی و همراه با برنامه‌های مختلف برگزار شد.

مولودی خوانی، همخوانی کلام وحی و تواشیح، سخنرانی در خصوص دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) و اهتزار پرچم آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همزمان با دهه کرامت و حضور ۱۳ نفر از خدام رضوی، ۳۱۳ برنامه در قالب جشنواره زیرسایه خورشید در مناطق مختلف استان یزد برپا شد.

جشن زیر سایه خورشید جزو فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مردمی و خودجوش است و سه هزار تشکل جوانان آستان قدس رضوی در سراسر جهان متولی برگزاری آن هستند.

ترویج زیارت از راه دور ائمه معصومین (ع) به عنوان یکی از معارف شیعه، ایجاد فضای معنوی حرم رضوی در همه شهرهای ایران، حضور خادمان و پرچم آستان مقدس رضوی در قالب طرح بوی پیراهن یوسف در شهرهای مختلف و خدمات رسانی به محرومین از جمله اهداف و برنامه های جشنواره زیرسایه خورشید است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۱/‏‬ ۲۰۴۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟