طلب صندوق پژوهش از شرکت‎های دانش بنیان 5 درصد کمتر شد


طلب صندوق پژوهش از شرکت‎های دانش بنیان 5 درصد کمتر شد

بجنورد- ایرنا- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: مطالبات صندوق پژوهش و فناوری از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور که 15 درصد بود به 10 درصد کاهش یافته که تلاش می شود از این پس نیز مدیریت شود.

علی وحدت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به صندوق های پژوهش و فناوری برای حمایت از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان خرد اختصاص یافته که بین استان ها توزیع شده است.

وی افزود: تسهیلات مورد نیاز شرکت ها با توجه به وضعیت کاری و میزان درخواست آنها مدیریت می شود و بخشی از آن توسط صندوق های استانی، بانک ها و خط اعتباری پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیتی به اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال را هم از طریق بانک ها برای شرکت های بزرگتر در نظر گرفته است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: در سال های آتی نوآوری در هر منطقه حرف اول را می زند و فناوران با شناسایی اولویت ها و مزیت های جغرافیایی که در آن زندگی می کنند باید تلاش کنند زمینه توسعه منطقه خود را فراهم کنند.
وحدت، مطالبه گری شرکت های دانش بنیان را در شکل گیری نهادهای مالی خصوصی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در استان ها و وجود شتاب دهنده های خصوصی در فرآیند رشد ایده ها، واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان هر منطقه نقش غیرقابل انکاری دارد.
وی اظهار داشت: این صندوق به عنوان نهاد اصلی تامین مالی شرکت های دانش بنیان، نباید صف دریافت تسهیلات و وام ها را طولانی کند و در تلاش است نیازهای مقطعی شرکت ها را برطرف سازد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: هم اکنون صف دریافت تسهیلات برای طرح ها در این صندوق به کمتر از ۳۰ روز رسیده است.
وحدت گفت: شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور بسته به میزان رشدی که دارند از حمایت های توسعه ای، تجاری سازی، زیرساخت های رقابتی و تسهیلات مالی مختلف و سرمایه گذاری خطرپذیر برخوردار می شوند.

سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی برترین استان‌های کشور از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

شمار شرکت‌های دانش بنیان در آستانه رسیدن به ۴۰۰۰ است و سال گذشته درآمد این شرکت‌ها به ۹۰۰ هزار میلیارد ریال رسید.

ب/‏۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403